• دو شنبه 1 آذر 1400
  • الإثْنَيْن 16 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 22

آلودگی هوا را گردن نمی‌گیرند

سطح آلودگی در هوای کلانشهرهای ایران دوباره اوج گرفته است. هرچند نفس شهروندان به تنگ آمده اما هیچ مقام مسئولی تصمیمی جدی نمی‌گیرند، گویا به روال گذشته همه به امید باران و باد نشسته‌اند.

لزوم توسعه زیرساخت طرح‌های‌ فصلی کتاب

در این چند‌سالی که از اجرای طرح‌های فصلی نمایشگاه کتاب می‌‌گذرد و امسال شاهد هجدهمین نوبت طرح‌های فصلی در قالب پاییزه کتاب1400 هستیم، روند رو به رشد و قابل‌توجهی در این راستا طی شده که در جای خود قابل بحث است و از زوایای مختلف این موضوع اهمیت دارد.

خشونت؛ نقطه مقابل گفت‌وگو در خانواده

پویش حرف و گفت از امروز تا هفتم آذر، در کشور اجرایی می‌شود؛ این پویشی است که از سوی وزارت بهداشت و با همکاری سازمان صدا‌و‌سیما، برگزار شده است. ما در سال‌های اخیر، با افزایش طلاق و روند نسبتا فزاینده و غیرقابل‌قبول خشونت‌های خانگی مواجه بوده‌ایم.

وعده 2ساله برای تکمیل فاضلاب اهواز

میانگین سرانه دسترسی به شبکه فاضلاب مدرن در کشور به بیش از ۵۰درصد رسیده، اما این رقم در خوزستان ۳۷درصد است.

سوت‌زنی برای‌تخلفات شهرداری پایتخت

شهروندان تهرانی به‌زودی می‌توانند در راستای ایجاد و ارتقای امنیت در شهر، تخلفات و موضوع فساد در مسائل شهرداری را در سامانه‌ای با نام «فاش» برای رسیدگی به ثبت برسانند؛ هرچند که چنین سامانه‌ای با عنوان سوت‌زنی در شهرداری مشهد راه‌اندازی شد و در دوره مدیریت شهری پیشین در تهران هم قرار بود راه‌اندازی شود، اما به‌معنای واقعی اجرایی نشد. حال مراحل پایانی تکمیل سامانه اعلام تخلفات همراه با تمامی فرایندهای قانونی و سازوکارهای تشویق شهروندان طی می‌شود و در آینده‌ای نزدیک به راه خواهد افتاد.

رکوردشکنی دوباره کرونا در اروپا

سرنوشت پرونده جنجالی پس از مرگ خرمدین

پاییز شلوغ تئاتر‌