• شنبه 1 آبان 1400
  • السَّبْت 16 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 23

پاییز خشک ایران

رئیس مرکز ملی خشکسالی: امیدمان به زمستان است
بحران کم‌آبی امسال بیش از گذشته خود را به رخ می‌کشد و در تازه‌ترین اتفاق مشخص شده است که آبان ماه امسال هم خبری از بارش کافی باران وجود ندارد.

رنگین‌کمان موسیقی اقوام

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه پنجشنبه ۲۹مهر‌ماه با حضور استاندار کرمان در محل باغ‌موزه وزیری این شهر آغاز به‌کار کرد. جشنواره موسیقی نواحی ایران با شعار «وحدت در کثرت اقوام » از ۲۹مهر تا ۲آبان‌ماه به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.

اسوه‌ای به نام «محمد» ص

یکی از برکات انقلاب اسلامی این بوده است که وقتی در مورد تاریخ ولادت حضرت رسول اکرمص مطرح شد که مرحوم کلینی دوازدهم ربیع‌الاول و قطب‌الدین راوندی دیگر متکلم، فقیه و مورخ شیعه، هفدهم ربیع‌الاول و علمای اهل سنت هم بالاتفاق دوازدهم ربیع الاول را نقل کرده‌اند، جمع‌بندی شد که ما 12 تا 17ربیع‌الاول را هفته وحدت اعلام کنیم.

پیش‌خرید واکسن تضمین‌کننده تولید است

برای قطع زنجیره کرونا، از این پس، باید هر سال، 2دوز واکسن به جمعیت هدف، تزریق شود و مشخص نیست این وضعیت چند سال ادامه داشته باشد.

5 عامل تأ خیر در تولید واکسن‌های داخلی

آمار واکسن‌های وارد شده به کشور از ۱۲۰ میلیون دوز گذشت، در حالی‌که سهم واکسن‌های داخلی از این واکسن‌های تزریق شده ناچیز بود. از زمستان سال گذشته، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های مرتبط و غیرمرتبط حوزه‌های دارویی وارد پروژه ملی واکسن شده‌اند اما واکسن تولید شده از سوی آنها با گذشت بیش از 8 ماه از صدور برخی مجوزها، عدد مطلوبی را به خود اختصاص نمی‌دهد. تاکنون 5 شرکت به مرحله تزریق عمومی و اجرای کارآزمایی‌های بالینی رسیده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند نیاز انبوه واکسن در کشور را تامین کنند.

ورود کارکنان واکسن‌نزده، ممنوع

کارکنانی که یک دوز واکسن‌‌شان را نزده باشند، از امروز نمی‌توانند وارد اداره‌ها شوند. این خبر را روز گذشته، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد و گفت که سازمان‌ها از ورود این کارمندان جلوگیری خواهند کرد.
در دیدار شهردار تهران و رئیس پلیس تهران بزرگ مطرح شد

امنیت شهری با همکاری شهرداری و پلیس

شهردار تهران به همراه معاونان خود میزبان سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و روسای پلیس‌های تخصصی بود.

پروژه‌های نیمه تمام مردم را عصبانی‌کرده است

فقر؛ برنده جدال کرونا و آموزش

روزگار بحرانی آنکارا