• یکشنبه 28 شهریور 1400
  • الأحَد 11 صفر 1443
  • 2021 Sep 19

دوربیکاری

3روز دیگر، یعنی وقتی که آخرین ‌ماه تابستان به اتمام برسد، غائله کرونا، دقیقا 20‌ماه می‌شود که وارد زیست فردی و اجتماعی ایرانیان شده است. از همان ابتدا یکی از راهکارهای مواجهه با این بیماری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات شناخته شد که در همین راستا «دورکاری کارکنان» در اسفند99 به‌تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا رسید.
رهبر معظم انقلاب در دیدار مدال‌آوران ایران در المپیک و پارالمپیک توکیو:

قهرمانی‌ها، پیام امید به جامعه است

رهبرمعظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، با قدردانی صمیمانه از قهرمانان کشورمان گفتند: مهم‌ترین پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین کشور در صحنه‌های بین‌المللی، امکان تحقق کارهای به‌ظاهر نشدنی و انتقال پیام ایستادگی و امید و نشاط به جامعه و جوانان است.

دستاوردهای اجلاس شانگهای چه خواهد بود؟

نخستین سفر خارجی رئیس دولت سیزدهم به تاجیکستان از جهات مختلف شایان توجه است. نخستین نکته این است که ما در سال‌های گذشته دچار یک وقفه در روابط دوجانبه با تاجیکستان شده بودیم.

مهر مجازی از راه می‌رسد

مهرماه امسال هم قرار نیست دانشجویان به هیاهوی دانشگاه‌ها برگردند.

تکثیر غیرقانونی کتاب‌های قانونی

کلمه «قاچاق» که ریشه ترکی دارد، ویژگی کالاهایی محسوب می‌شود که خرید و فروش و در کل معامله آنها ممنوع است. البته این واژه ترکی معنای فراری و گریزان هم دارد که در ادبیات حقوقی فارسی زبانان هم استفاده می‌شود و مفهوم آن «قانون‌گریزی» است؛ بنابراین کتاب قاچاق یعنی کتابی که مقررات قانونی برای انتشار آن زیر پا گذاشته شده است.

رویارویی فرانسه با آمریکا و استرالیا

دولت فرانسه، ‌در اعتراض به اینکه آمریکا و استرالیا این کشور را دور زده‌اند و بدون حضور پاریس توافقنامه‌ای امنیتی امضا کرده‌اند، سفرای خود از این دوکشور را فرا خوانده است. به گزارش گاردین، وزارت خارجه فرانسه گفته است که این تصمیم استثنایی به‌خاطر شرایط استثنایی گرفته شده است.

موافق بازگشایی حضوری مدارس هستید؟

اقتصاد ایران در جام‌جهانی کوچک