• سه شنبه 23 شهریور 1400
  • الثُّلاثَاء 6 صفر 1443
  • 2021 Sep 14

تغییر رفتار اقتصادی ایرانیان با چاشنی کرونا

نا اطمینانی نسبت به درآمدهای آینده در دوره کرونا باعث شده خانوارها کمتر مصرف کنند و بیشتر به فکر ذخیره نقدینگی خود باشند
پرداخت تسهیلات به خانوار و بنگاه‌های آسیب‌دیده از شیوع بیماری کووید-19، یکی از تدابیر دولت‌ها برای عبور از بحران کرونا بوده که در ایران نیز در مقاطعی اجرا شده است؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در دوره کرونا، به‌خصوص در ایران که همراه با تنش ارزی و تورمی بوده، رفتار اقتصادی مردم تغییر کرده و تسهیلات مشکل‌گشای دولتی لزوماً به هدف اصابت نکرده است.
گزارش میدانی همشهری از نخستین شب راه اندازی مراکز 24 ساعته و چند شیفت تزریق واکسن در تهران

استقبال از واکسیناسیون شبانه

واکسیناسیون شبانه‌روزی در تهران با فعال‌شدن 2مرکز تجمیعی به‌طور رسمی کلید خورد؛ مرکز تجمیعی واکسیناسیون بزرگراه کردستان در غرب شهر و مرکز واکسیناسیون خودرویی شهر‌ری در جنوب، نخستین مراکز شبانه‌روزی در تهران‌ هستند که تزریق واکسن به‌صورت 24ساعته را آغاز کرده‌اند.

پاییز آلوده در راه است

تداوم خشکسالی در ایران موجب ‌شده‌است با کمترین میزان وزش باد، گردوخاک به آسمان کشور راه یابد و آلاینده‌هایی از نوع کمتر از 2/5میکرون و کمتر از 10میکرون در هوای تابستانی کشور افزایش پیدا کند.
بررسی مشکلات پایتخت در نشست شهردار و نمایندگان مجلس

تغییر الگوی مدیریت شهربا به میدان‌آمدن مردم

شهردار تهران روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مجلس در جهت ساخت تهران گفت: «باید موفق شویم در تهران که نمادی از کارآمدی نظام اسلامی است، الگویی جدید بسازیم. اگر در گذشته نقد می‌کردیم، امروز باید عمل کنیم.»

سهمیه سفر زائران‌ایرانی به عراق 2 برابر شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزئیات پروازهای اربعین را در شرایطی که سهمیه زائران ایرانی افزایش پیدا کرده است اعلام کرد؛ از قیمت بلیت هواپیما تا شرایط و ضوابطی که زائران برای سفر به عراق باید رعایت کنند.

سقف مهریه می‌ریزد؟

در روزهای گذشته یک‌بار دیگر موضوع تعیین سقف برای مهریه از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده و این‌بار آنها به صراحت اعلام کرده‌اند که به‌دنبال تصویب حداکثر 14سکه در ازدواج‌های ایرانی هستند و به‌زودی آن را در صحن علنی مجلس مطرح خواهند کرد؛ طرحی که موافقان آن می‌گویند در جهت کاهش فشار روی مردان هنگام پرداخت مهریه بسیار کاربردی است و مخالفان آن معتقدند که وضع این قانون درصورت اصلاح نشدن دیگر قوانین ازدواج، آسیب‌های سنگینی را به زنان وارد می‌کند.

همسفران مردان دریا

ناوگروه 75نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن سهند۱۲ اردیبشهت‌ماه سال‌جاری با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم کشورمان حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.

وارونگی زودرس