• دو شنبه 22 شهریور 1400
  • الإثْنَيْن 5 صفر 1443
  • 2021 Sep 13

5 دلیل افزایش واردات واکسن

افزایش تعداد کشورهای سازنده واکسن و بالا رفتن میزان تولیدات در دنیا، دیپلماسی جدید واردات، ارسال بخشی از سهمیه کووکس به کشور، عملی شدن قراردادهای قبلی و ارسال ظرفیت مازاد واکسن کشورها به ایران، دلایل افزایش واردات اعلام می‌شود
با ورود نزدیک به 50میلیون دوز واکسن کرونا به کشور امیدها به محقق شدن واکسیناسیون عمومی برای جمعیت هدف یعنی همان 61میلیون نفری کشور، بیشتر شده است. حالا مسئولان نظام سلامت می‌گویند این میزان واکسن تا آبان به 130میلیون دوز و تا بهمن به 180میلیون دوز می‌رسد.
بعد از 10ماه،‌محدودیت تردد از ساعت10 شب تا 3 صبح درتهران لغو شد

تهران؛ پایان منع تردد شبانه

طرح محدودیت تردد شبانه با خبری که دیروز از زبان سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد، دوباره به صدر توجه افکار عمومی آمد. این طرح که در آذر سال 1399 به‌منظور جلوگیری از ترددهای شبانه و دورهمی‌های خانوادگی به اجرا در آمده بود، حالا قرار است بعد از 10 ماه در تهران و در شهرهایی که مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی دارند، تعلیق شود.

ریشه اختلاف بر سر انتقال مالکیت خودرو در قانون

ریشه اختلاف بر سر انتقال مالکیت خودرو، در قانون است.

دولت و برنامه‌های آن برای پساکرونا

وقت آن رسیده که دولت برنامه‌های پساکرونای خود را شروع کند و بگوید که برای احیای اقتصاد و سلامت روان جامعه که 2سال تمام در توفان کرونا گرفتار بوده و رنج‌های زیادی را متحمل شده و جان‌های بسیاری را از دست داده و داغ‌دیده، چه برنامه‌های اجرایی دارد؟

تفاهم فنی برای چالش‌زدایی

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرانجام به تهران رسید؛ سفری که از مدت‌ها قبل زمزمه‌های آن مطرح شده بود تا شاید به‌واسطه‌اش و 2هفته پیش از آغاز نشست شورای حکام آژانس در وین، منجر به تفاهم مجدد شود.

طالبان، چابهار را دور می زند؟

آمریکا دسترسی طالبان به منابع مالی افغانستان را قطع کرده و این گروه زیر بار محدودیت‌های اقتصادی آمریکا باید راهکاری برای اداره کشور پیدا کند؛ آیا سیطره کامل گروه طالبان بر افغانستان و نزدیکی این گروه به پاکستان و چین و تمایلش برای پیوستن به کریدور چین-گوادر، به تضعیف نقش ایران در حمل‌ونقل و ترانزیت کالا به افغانستان و کمرنگ‌شدن جایگاه چابهار در تأمین نیازهای این کشور منجر می‌شود؟

مذاکره و تفاهم در تهران

نخستین مهمان رسمی دولت سیزدهم در ساختمان اجلاس سران  مورد استقبال سیدابراهیم رئیسی قرار گرفت.

ایران حسن نیت نشان داد

نبرد داخلی

جای پارک کیمیا شد