• دو شنبه 4 مرداد 1400
  • الإثْنَيْن 16 ذی الحجه 1442
  • 2021 Jul 26

دیوارکشی اینترنت با طرح مجلس

امروز قرار است بررسی طرح جنجالی اینترنت مجلس در دستور کار قرار گیرد؛ طرحی که به‌صورت بالقوه می‌تواند باعث فیلترینگ همه سرویس‌های مشهور بین‌المللی شود
امروز قرار است در صحن علنی مجلس تقاضای تعدادی از نمایندگان برای رسیدگی به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» طبق اصل85 قانون اساسی بررسی ‌شود.

راه آهن ایران میراث جهانی شد

مسیر راه‌آهن شمال - جنوب ایران که دریای خزر را به خلیج‌فارس متصل می‌کند و از همین دو نقطه دروازه‌های شمال و جنوب جهان را به روی یکدیگر گشوده است، عصر دیروز در چهل‌و‌چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در چین و البته با حمایت قاطع اعضای حاضر در این اجلاس ثبت جهانی شد.

ضربه‌هایی که دوگانه‌سازی‌ به جامعه می‌زند

خودحق‌پنداری، پدیده‌ای است که باعث شده عده‌ای علایق و سلیقه خود را حق مطلق بدانند و در هر تریبون و رسانه‌ای که داشته باشند، دست به دوگانه‌سازی بزنند و طی یک فرایندی، انگیزه دیگران را مورد قضاوت قرار دهند، قضاوت‌هایی که خود باعث ایجاد دوگانه‌های بیشتر و حتی عمیق‌تری شده و جامعه را با بحران بزرگ‌تری روبه‌رو می‌کند.

تداوم تاریخی از شهر سوخته تا مسیر راه‌آهن ایران

راه‌آهن شمال به جنوب ایران نخستین مورد از آثار دوره معاصر ایران و همچنین مربوط به میراث صنعتی کشور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

دام پیک پنجم برای کود کان

پیک پنجم با تمام توان در حال پیشروی است تا جایی که روز گذشته، بیش از 27 هزار بیمار جدید را به آمارها اضافه کرد و جان 268 نفر را در یک‌ شبانه‌روز گرفت. هر روز دایره قربانیان بزرگتر می‌شود و دایره رعایت پروتکل‌ها کوچکتر. به طوریکه، پس از پایان 6 روز تعطیلات کرونایی در شرایطی که انتظار می‌رفت وضعیت شیوع کنترل شود، اما معاون کل وزیر بهداشت، تاکید کرده که این تعطیلات در کنترل کرونا، تاثیری نداشته است.

زوال مشاغل به روایت اعداد

یکی از ابرچالش‌های اقتصاد محتضر ایران، بیکاری‌ است؛ ابرچالشی که حل آن بدون اصلاح ساختار اقتصادی تقریبا ممکن نیست.
در گفت‌وگوی همشهری با معاون فنی گمرک ایران تشریح شد

گمرک محل رسوب کالا نیست

کمبود و گرانی کالاهای اساسی و گلایه برخی تولید‌کنندگان از کاهش عرضه و افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی تولید موجب شد تا انگشت اتهام به‌سوی واردکنندگان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در تجارت خارجی کشور نشانه رود.

چهره آینده ولیعصر تصویب شد