• یکشنبه 13 تیر 1400
  • الأحَد 24 ذی القعده 1442
  • 2021 Jul 04

ضربه پنجم

رئیس اتاق اصناف‌تهران: با آغاز دور پنجم همه گیری‌کرونا فقط مشاغل‌گروه‌یک و بخشی از مشاغل گروه 2 با یک سوم ظرفیت مجاز به فعالیت بوده و مشاغل گروه 3 و 4 تعطیل است
کرونای هندی در تمام نقاط کشور گزارش شده است؛ استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب‌شرقی درگیری بیشتری دارند. متخصصان دلیل پیک‌های متعدد را اتخاذ سیاست‌های نادرست می‌دانند

‌محله‌هایی به‌نام مهاجران

فاجعه‌های اقلیمی،بسیاری از اهالی خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، یزد، کرمان و اصفهان را راهی استان‌های شمالی، تهران و البرز کرده است؛ بر اساس بررسی جمعیتی استان‌های واقع در یک‌سوم شمالی کشور که شرایط اقلیمی بهتری دارند، 52درصد جمعیت طبق سرشماری سال95 در آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان‌رضوی و شمالی، زنجان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران21درصد مساحت کشور زندگی می‌کنند؛ آماری که طی سال‌های85تا95 با شروع روند فزاینده مهاجرت‌ها افزایش هم یافته است.

افقی که آقمشهد گشود

امروز درست یک سال از شروع تمرکز رسانه‌ای بر موضوع «آقمشهد» می‌گذرد؛ گرهی که نه با دست و نه حتی با دندان باز نمی‌شد.

چرا وارد پیک پنجم شدیم

جهش‌های جدید کرونا، ابتدا در کشورهای دیگر دیده می‌شود و کم‌کم به ایران می‌رسد. البته تنها ایران نیست که با پیک‌های متعددی مواجه می‌شود، در کشورهای دیگر هم وضعیت به همین شکل است و آنها زودتر از ما یک جهش را تجربه می‌کنند.

شفافیت، مانع تاراج املاک شهر

شهرداری تهران لایحه تعیین تکلیف تعدادی از املاکش را با هدف شفاف‌سازی و طی شدن روند قانونی به شورا ارائه کرده است.

گزارش کاهش نیروی انسانی در شهرداری

کاهش نیرو و چابک‌سازی منابع انسانی جزو اولویت‌های مدیریت شهری در دوره پنجم بوده و از همین رو اعضای شورای پنجم در برنامه 5ساله سوم شهرداری به این موضوع به صورت ویژه توجه کردند.

مجازات کیفری کودکان و نوجوانان مجرم کاهش می‌یابد

ماجرای مجازات‌های سالب حیات یا همان اعدام برای کودکان زیر 18سال، یکی از مهم‌ترین و در عین‌حال پرمناقشه‌ترین موضوعات اجتماعی در سالیان اخیربوده است. اما حالا در روزهای گذشته، خبر رسید که معاونت زنان ریاست‌جمهوری اصلاحاتی را در مورد ماده‎ 91قانون مجازات اسلامی که به اعدام کودکان اشاره داشت اعمال کرده و لایحه «اصلاح مقررات ناظر بر مسئولیت کیفری اطفال و نوجوانان در قانون مجازات اسلامی» را به دولت ارسال کرده است؛ لایحه‌ای که می‌تواند نویدبخش حذف اعدام کودکان مجرم باشد.

اعزام بیمارستان سیار و دستگاه اکسیژن‌ساز به سیستان و بلوچستان