• دو شنبه 7 تیر 1400
  • الإثْنَيْن 18 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 28

تهیه اطلس روانشناختی پایتخت‌نشینان

به شهرداری، ستاد ملی مقابله با کرونا و ریاست جمهوری پیشنهاد داده شده تا با غربالگری، وضعیت سلامت روان تمام گروه‌های سنی در 22 منطقه تهران بررسی شود
یک سال و نیم از شیوع کرونا می‌گذرد و درگیری با این بیماری همچنان ادامه دارد. در کمبود واکسن و روند کند واکسیناسیون در کشور، رهایی از این بیماری، تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است. با افزایش موارد ابتلا و مرگ و درگیری گروه بیشتری از مردم با کرونا و پیامدهای آن، نگرانی از وضعیت سلامت روان جامعه که از همان ابتدای شیوع ویروس، توجه‌ها را به خود جلب کرده بود هم شدیدتر شده است.

میدانگاه‌هایی برای شب‌نشینی همسایه‌ها

پیشنهادهای محسن هاشمی رفسنجانی به منتخبان شورای ششم: نیاز پایتخت، تقویت آرامش است

سرنوشت اینترنت ملت در خانه ملت

براساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات بیشتر از ۹۴میلیون کاربر، مشترک اینترنت پهن‌باند در کشور هستند و زندگی‌شان اکنون با استفاده از پلتفرم‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها می‌گذرد. گروه‌هایی از نمایندگان مجلس از حدود ۳سال پیش برای آنچه ساماندهی یا صیانت فضای مجازی نامیده‌اند، طرح‌های مختلفی رونمایی کرده‌اند که هر‌کدام انتقادهای مختلفی را به‌دنبال داشته و باعث نگرانی عموم مردمی که در حال زندگی و کسب‌وکار در این فضا هستند، شده است.

شوی تبلیغاتی طالبان

دولت آمریکا‌ تصور می‌کرد با امضای توافق صلح با طالبان، زمینه برقراری آتش‌بس و آرامش در افغانستان را فراهم خواهد کرد تا در مرحله بعد، امکان خروج بی‌دردسر نیروهایش هم فراهم شود. اما این یک اشتباه تاکتیکی بود؛ چرا که آمریکایی‌ها در واقع با فراهم کردن زمینه مشارکت طالبان در قدرت، سنگ‌بنای بحرانی‌تر شدن اوضاع در افغانستان را گذاشتند.

خواندنی‌های جذاب تابستانی

تابستان فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان به کتاب‌خواندن تشویق شوند. البته اگر کتاب‌ها جذاب و خواندنی باشند، شاید عادت به مطالعه در آنها همیشگی‌ ‌شود. در صفحه کتاب امروز، چند مجموعه خواندنی و جذاب را برای این روزهای کودکان و نوجوانان معرفی کرده‌ایم؛ کتاب‌هایی که علاوه بر داشتن نویسندگان، مترجمان و ناشران شناخته‌شده‌، در بازار نشر ایران هم اقبال داشته‌اند و پر مخاطب بوده‌اند.

سرمایه‌گذاری برای ایمنی‌شهر

آتش پالایشگاه تهران تا نزدیکی مخازن بزرگ ال‌پی‌جی رسیده بود اما آتش‌نشانان اجازه ندادند مخازن شعله‌ور شوند و آتش‌سوزی پالایشگاه به‌دست توانای آتش‌نشانان مهار شد.

در هیچ دولتی ورزش اولویت نبوده است

او را نقطه مقابل مسعود سلطانی‌فر می‌دانند. هر اندازه که سلطانی‌فر رسانه‌گریز است و میانه‌ای با پاسخگویی ندارد، به همان اندازه رضا صالحی امیری تلاش می‌کند از روابطش با رسانه‌ها مواظبت کند.