• دو شنبه 20 اردیبهشت 1400
  • الإثْنَيْن 28 رمضان 1442
  • 2021 May 10

کمبود 200هزار معلم برای سال تحصیلی آینده

زنگ خطر کلاس‌های بی‌معلم در تمام استان‌های کشور به صدا درآمد
کمبود معلم در مدارس ایران به رقم 200هزار نفر در سال تحصیلی 1401-1400رسید؛ رقمی که کارشناسان منابع انسانی آن را آغازگر یک سونامی و بحران بزرگ در دل بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور می‌دانند. بحرانی که زنگ خطر کلاس‌های بی‌معلم در مدارس دولتی کشور را به صدا درآورده و مسئولان آموزش و پرورش را برای حل این معضل مهم به تکاپو انداخته است.

داغ کودکان افغان

صلح افغانستان ماه‌هاست که در حد بیانیه و توافقنامه باقی مانده و این مردم هستند که همچنان دسته دسته قربانی جنگی می‌شوند که 2دهه است بی‌رحمانه ادامه دارد.

تاوانی‌که مردم افغانستان می‌پردازند

افغانستان چند دهه است که از عملیات‌های انتحاری رهایی ندارد. چون همواره کسانی هستند که از جنایت در این کشور سود می‌برند و البته دولت و نیروهای امنیتی هم غالبا ناکارآمد بوده‌اند.

پروژه‌ای شکست‌خورده به نام خصوصی‌سازی

خصوصی‌سازی در ایران پروژه‌ای شکست‌خورده است؛ زیرا در جایگاه یک سیاست، نه فلسفه و هدف آن به‌درستی از سوی سیاستگذاران و افکار عمومی درک شده و نه اعتقادی به این فلسفه وجود داشته است.

کشتار دام مولد و هشدار گرانی گوشت قرمز

رشد عرضه دام‌های مولد و نارس و کاهش شدید تقاضا در حالی زمینه کاهش یا تثبیت قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گاوی را در بازار فراهم کرده که دامداران نسبت به کمبود و افزایش قیمت گوشت در آینده نزدیک هشدار می‌دهند.

که مرگ، خط زدن جسم ماست از دنیا

«من نوشتم سنگ/ گنجشکی پرید/ تا نماند هیچ گنجشکی به جا/ کودک همسایه‌ی ما سال‌هاست/ می‌نویسد سنگ، تا فرسنگ‌ها»

گزارش تفحص شورا از بزرگ‌ترین پرونده اقتصادی شهرداری گذشته

چند روزی می‌شود که موضوع پرونده شرکت رساتجارت که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پرونده اقتصادی شهرداری در دوره مدیریت گذشته نام می‌برند، دوباره خبرساز شده است.

نگرانی جهانی از نیاز به دوز سوم واکسن