04
دو شنبه 20 اردیبهشت 1400
شماره 8216
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جولان شاخص فلاکت در14 استان

کلان
​​​​​​​2استان مرزی کرمانشاه و کردستان در پایان سال1399 از لحاظ شاخص فلاکت صدرنشین شدند و جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری این دو استان در غرب کشور به بالای 58درصد رسید.
بورس
با انجام برنامه‌های مطالعاتی درباره چگونگی تغییر دامنه نوسان تازه‌ترین خبر‌ها حاکی از آن است که شورای بورس آماده ایجاد تغییرات جدید در دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌ها می‌شود آنطور که یکی از اعضای سابق شورای بورس می‌گوید: قرار است این هفته درباره تغییرات دامنه نوسان در شورای بورس تصمیم‌گیری شود، اما خبر‌های خوبی در این‌باره به گوش نمی‌رسد.

زور باران بهاری به کم‌آبی نرسید

بارندگی‌های چند روز اخیر که به وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور منجر شد، درمجموع توانسته است حدود 2درصد از عقب‌ماندگی بارش‌ها را جبران کند
آب
چند روزی است که بارندگی‌های مساعد و مطلوب بهاری، حال و هوای بسیاری از مناطق کشور را تغییر داده و حتی در برخی مناطق به وقوع سیلاب نیز منجر شده است، اما آمارها حاکی از این است که حتی این بارندگی‌های خوشایند نیز قادر نبوده شدت کم‌آبی و خشکسالی را تغییر دهد.
پروژه‌ای شکست‌خورده به نام خصوصی‌سازی

پروژه‌ای شکست‌خورده به نام خصوصی‌سازی

خصوصی‌سازی در ایران پروژه‌ای شکست‌خورده است؛ زیرا در جایگاه یک سیاست، نه فلسفه و هدف آن به‌درستی از سوی سیاستگذاران و افکار عمومی درک شده و نه اعتقادی به این فلسفه وجود داشته است.
مالیات ناعادلانه چهره فقر را خشن‌تر می‌کند
نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که نرخ فقر کشوری در ایران از 15.1درصد در سال1390 به 18.4درصد در سال97 رسیده و رکورد زده و در این روند افزایش فقر در جامعه در دهه90، اقتصاد و جامعه ایران با رکود، تورم، تحریم و البته سبدی متنوع از یارانه‌های پنهان و آشکار مواجه شده که نتیجه آن وضعیت نامطلوب زندگی شهروندان است.