• دو شنبه 25 اسفند 1399
  • الإثْنَيْن 1 شعبان 1442
  • 2021 Mar 15

نسخه گریز از درماندگی تعطیلات نوروز

سعید معیدفر، جامعه‌شناس: تقاضای افراد از همدیگر برای تحمل و تاب‌آوری بیشتر می‌تواند احساس بهتری را در جامعه تزریق کند. با توجه به اینکه ارتباطات ما هم‌اکنون محدود به شبکه‌های مجازی است، انتقال این احساس در شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند آرامش بیشتری را در افراد ایجاد کند
بیش از یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و حالا یاد گرفته‌ایم چطور زندگی‌هایمان را با این اپیدمی هماهنگ کنیم.

روز خوش محیط‌زیست

در روزی که سازمان ثبت اسناد اعلام کرد نه‌تنها تالاب انزلی که سند هیچ تالابی به نام نهادی غیر از سازمان جنگل‌ها ثبت نمی‌شود، رئیس قوه قضاییه هم گفت اصل مالکیت واقف جنگل‌های آقمشهد مورد تردید جدی است

شورای شهر مقدمه مطالبه‌گری و مشارکت‌جویی مردم

در این سال‌ها هر وقت صحبت از انتخابات می‌شود، همواره بحث و جدلی بین اقشار مختلف برای شرکت یا عدم‌شرکت در آن، درمی‌گیرد.

توافق مزدی در شرایط خاص

جلسات تعیین مزد کارگران در واپسین روزهای هرسال، غالبا پرحاشیه، طولانی و گاه متشنج بوده و حتی در جلسات مزد پایان سال‌98 چنان حاشیه بر متن غلبه داشت که مذاکرات تا اواخر فروردین به درازا انجامید و عاقبت بدون جلب‌نظر حداقلی کارگران به مصوبه‌‌ای منجر شد که بازنگری آن در تیرماه نیز نتوانست خواسته حداقلی طرف کارگری را تأمین کند.

افزایش کنترل صدا و سیما در اینترنت

پس از انتقادات متعدد کارشناسان و برخی مسئولان نسبت به مصوبه افزایش 10درصدی حق‌السهم اپراتورها و صرف این مبلغ در محل‌های مورد نظر نمایندگان مجلس، در نهایت شورای نگهبان به جزء ۲ بند ی تبصره ۶ ایراد وارد کرد و آن را به مجلس برگرداند.

بر بلندای روزنامه‌نگاری اجتماعی

زمستان ۹۹ برای دوستان و شاگردان مهدی فرقانی با خبر بازنشستگی او از دانشگاه علامه طباطبایی همراه بود. نام فرقانی برای دانشجویان جوان‌تر با ریاست دانشکده علوم ارتباطات و برای شاگردان قدیمی‌تر با کلاس‌های درس روزنامه‌نگاری و گزارش‌نویسی و برای دوستانش  با تحریریه پر شور کیهان در دهه‌های پنجاه و شصت پیوند خورده است.
همشهری از کاهش 30 تا 35درصدی تقاضا برای مواد غذایی و میوه در بازار شب عید گزارش می‌دهد

مشتریان با گرمای گرانی ذوب شدند

جعبه‌های سیب و پرتقال چیده‌شده بیرون میوه‌فروشی دونبش میدان، نه تعدادشان به اندازه شب عید هرسال است و نه مشتری‌هایشان.

توضیح صدا و سیما در مورد گرانی اینترنت

خادمان خانه ابدی