02
دو شنبه 25 اسفند 1399
شماره 8182
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روی خط سیاست / ضرورت ایجاد توازن در توسعه شرق و غرب کشور:

رئیس‌جمهوری بر لزوم ایجاد توازن و تعادل در توسعه مناطق شرق و غرب کشور تأکید کرد و گفت: این موضوع از لحاظ امنیت ملی و توسعه ایران بسیار حائز اهمیت است.
ویژه
محمدصدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث‌های مطرح شده در فضای سیاسی کشور درباره انتخاب کاندیدای غیراصلاح‌طلب ازسوی این جریان سیاسی برای حضور در انتخابات1400 گفت: چیزهایی که به من منتقل شده، این است که دیگر دوستان تصمیم ندارند کاندیدای غیراصلاح‌طلب داشته باشند و می‌گویند حتما می‌خواهیم بیاییم و با یک کاندیدای اصلاح‌طلب هم می‌آییم.
قضایی
دیروز آخرین جلسه رسیدگی به اتهام جدید نازنین زاغری رتکلیف، متهم ایرانی- بریتانیایی در شعبه‌۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

کاهش ۶۰ درصدی ثبت نام زنان در انتخابات شوراها

به‌گفته مدیرکل امور بانوان استانداری تهران حدود ۱۳ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات شوراها زن هستند
زنان
انتخابات۱۴۰۰ تنها محل دغدغه مجری انتخابات از بابت پیش‌بینی کاهش مشارکت مردم نیست؛ گروه‌های هدف تقویت مشارکت سیاسی از جمله زنان در انتخابات‌ کم‌رونق آسیب جدی‌تری می‌بینند و تلاش‌های مدنی برای اصلاح سهم مشارکت زنان در جایگاه‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری به خانه اول بازمی‌گردد.

مانیفستی برای ماموریت‌ها و راهبردها

جبهه اصلاحات ایران با تدوین و انتشار آیین‌نامه‌اش نخستین گام رسمی را برای اصلاح اصلاحات برداشت
اصلاح‌طلبان در آستانه 1400و باجدی‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو، مانیفست سیاسی- اجتماعی‌شان را تدوین کردند و در قالب آیین‌نامه اجرایی جبهه اصلاح‌طلبان در دسترس عموم قرار دادند.
ایران و آمریکا؛ همچنان در بن‌بست
برجام این روزها میان ماندن و رفتن است. حالا هر روز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعاهایی علیه ایران مطرح می‌کند.