• سه شنبه 29 مهر 1399
  • الثُّلاثَاء 3 ربیع الاول 1442
  • 2020 Oct 20

روز جولان کرونا در ایران و جهان

در ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان هم آمار مبتلایان، دوباره اوج گرفت
هفته جاری با افزایش آمار ابتلا در تعدادی از کشورهای اروپایی آغاز شد؛ آماری که نشان‌دهنده بالا گرفتن موج دوم بیماری کرونا در اروپاست و با سرعت نسبتا بالایی هم پیش می‌رود؛ آمار مبتلایان به کرونا در جهان صبح دیروز از مرز40 میلیون نفر عبور کرد و بسیاری از کشورهای جهان حتی آن دسته که سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای کنترل کووید-19اجرا و پیش‌بینی کرده بودند با پیک جدید شیوع کرونا مواجه شده‌اند.

«زندگی» به دروازه‌غار‌لبخند زد

کمی بالاتر از دروازه غار و جایی که گود‌های قدیمی قرار داشت، حالا 3پارک کوچک‌تر به هم پیوسته و «بوستان زندگی» را ساخته‌اند.

مانع سوم صادرات را بردارید

روز ملی صادرات در تقویم شمسی نمادی است که ضرورت توجه به بالاترین اولویت اقتصاد ایران را گوشزد می‌کند.

تاوان ارز 4200 این‌بار ‌در«انسولین»

در روزهایی که مردم ایران با سه چالش نفس‌گیر «تحریم‌های ظالمانه»، «تنگنای اقتصادی» و «پیشروی کرونا»، دست و پنجه نرم می‌کنند، گروهی از شهروندان به چالش چهارمی تحت عنوان «تامین دارو و تجهیزات پزشکی» گرفتار شده‌اند که اگر بی‌تدبیری ارزی، دست‌کم در این حوزه رخ نمی‌داد، این اتفاق آخر، بروز نمی‌کرد یا قطعاً شدت آن بسیار کمتر از الان بود.
گفت‌وگو با محسن خاکزاد، حقوقدان و قاضی سابق درباره اجرای قانون جرم سیاسی، نقص‌ها و نقاط قوت قانون

اعتراض سیاسی، جرم امنیتی نیست

هفته گذشته نخستین جلسه دادگاه جرم سیاسی با حضور علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به‌عنوان متهم برگزار شد.

بحران ادامه‌دار یک داروی حیاتی

بیماران دیابتی به دردسر افتاده‌اند. آنها از یک داروخانه به داروخانه دیگر در جست‌وجوی انسولین قلمی هستند و هر بار دست خالی برمی‌گردند؛ این وضعیت چند ماهه بیماران مبتلا به دیابت است که برای کنترل بیماری‌شان ناچار به تزریق انسولین‌ هستند.

کوچ ناگزیر صادرات به بازارهای همسایه

براساس آمارهای منتشرشده از وضعیت تجارت خارجی ایران در شرایط جنگ اقتصادی، مجموع صادرات ایران در 6ماهه امسال، در تنگنای تحریم و کرونا و خودتحریمی‌های داخلی 35.2درصد نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

بازگشت خوشبختی با لیگ قهرمانان

خوشبختی یعنی از فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل تا نخستین بازی مرحله گروهی فصل جدید تنها 58روز فاصله باشد. از امشب لیگ قهرمانان فصل جدید با 4 مسابقه که 2 تای آن جذاب است آغاز می‌شود.

دماوند؛ نیازمند شفاف‌سازی

هنرمندی که از مردم الهام می‌گرفت

راه‌های رویارویی خانواده‌ها با مومو

هنرمندی که گرافیک را به حرفه تبدیل کرد