20
سه شنبه 29 مهر 1399
شماره 8066
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کِلک

اگر انسان‌ها تا ابد زندگی می‌کردند و اگر پیر نمی‌شدن، اگر بدون مردن همیشه سالم در این جهان زندگی می‌کردند خیال می‌کنی هرگز به‌خود زحمت فکر کردن به چیزهایی را می‌دادند که الان ذهن‌شان را مشغول کرده؟
ویژه
چند شب پیش خواب عجیبی دیدم. خانه‌مان کمی در جزئیات تغییر کرده بود اما بیشتر عناصرش، همان چیزهایی بودند که در واقعیت هستند. خانه ما پنجره‌هایش بزرگ‌تر از حد معمول بود.
شرم‌آور است، ولی در حرفه ما روزنامه‌نگارها بریدن سر یک معلم فرانسوی توسط یک افراطگرای چچنی یک خبر جذاب است. این اتفاق بهانه‌ای است برای کوبیدن بر طبل اخراج مسلمانان از اروپا.
تا دو دهه قبل جامعه با معضلی به نام «مزاحم تلفنی» مواجه بود. این افراد بیمار دو گروه بودند. نخست کسانی که تماس می‌گرفتند و حرف‌های بی‌ربط می‌زدند و معمولا در جواب هم بد و بیراه می‌شنیدند.
نگاه امروز
برلین:‌ شهردار برلین با ارائه مجوز به بیلبوردی جنجالی، شهروندان ماسک‌نزده را هدف قرار داد. در این بیلبورد، زنی مسن به تصویر کشیده شده که با دستش به کسانی که ماسک نزده‌اند، هشدار می‌دهد و به نوعی به آنان توهین می‌کند.
شیکاگو: جوان منتقدی که قصد داشت با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره سیاست‌های او صحبت کند، از طبقه شانزدهم برج ترامپ آویزان شد. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، او که تهدید کرده بود درصورت موفق‌نشدن، خود را از این برج به پایین پرتاب می‌کند،

عکس روز

روستای پلکانی سرآقاسید شهرکرد عکس: ایرنا
فروش طوطی پس از بیکاری

فروش طوطی پس از بیکاری

منچستر:‌ گارسونی که پس از کرونا درآمدش تقریبا قطع شده بود، مجبور شد طوطی‌اش را بفروشد. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، رومئوی ۳۱ساله به خبرنگارها گفت: سال‌هاست این طوطی در خانه من زندگی می‌کند و جمله‌های بسیاری را یاد گرفته و مدام تکرار می‌کند.
فرار زنبور سرخ از دست دانشمندان
فرار زنبور سرخ از دست دانشمندان
واشنگتن: حدود 18‌نوع زنبور سرخ آسیایی یک سال پس از شناسایی برای نخستین‌بار، در واشنگتن پیدا شدند. به گزارش ایندیپندنت، هفته گذشته دانشمندان در کمیسیون کشاورزی واشنگتنWSDA یک زنبور سرخ نادر را گرفتند و از نخ دندان برای اتصال یک ردیاب قوی به بدن او استفاده کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شاه طهماسب صفوی در دوران سلطنت خود به‌دلیل علاقه‌ای که به تهران و آب‌وهوای آن داشت، دستور داد که دور تا دور تهران را حصار یا ارگی بکشند و 4 تا 6 دروازه هم برای شهر بنا کنند.
رمان «تقریبا نابغه» نوشته بندیکت ولس را حسین تهرانی به فارسی برگردانده و اخیرا از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
یکی از کارگردان‌هایی که طی ۳دهه توانست نوآوری را با پرکاری پیوند بزند ساموئل خاچیکیان است. به هر حال کمتر کارگردان ایرانی مانند او در درازای 3 دهه ۱۳۵۰-۱۳۳۰ به‌گونه‌ای پیوسته و پرکار درگیر فیلم‌سازی بوده ‌است.