• یکشنبه 1 تیر 1399
  • الأحَد 29 شوال 1441
  • 2020 Jun 21

800‌حکایت از تهران

احمد مسجدجامعی: ذکر خاطرات شهروندی، به محله‌ها هویت می‌بخشد
تهران این شهر هزار رنگ، هزار چهره، هزار تو، پیچ در پیچ، شهر روزهای تلخ و شیرین، شهری که گاهی آن‌را به چنارهایش می‌شناسند؛ گاهی به روایت‌های شاه قاجارش یا قصه‌های رمضان یخی، هرازگاهی داستان پاچنار و چه روایت‌های شیرین و دوری... باید پای درددل‌های مردمان عادی شهر، در دل کوچه و پس کوچه‌ها نشسته باشید تا تهران را از زاویه حکایتش‌ها لمس کنید.

7تصمیم مهم برای «احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان»

سومین جلسه «احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان» با موضوع «جلوگیری از تصرف و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی تالاب» به ریاست معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در پارک طبیعت پردیسان برگزار شد.

موزه‌ای برای فردای تهران

فیلیپو توماسو مارینتی، شاعر ایتالیایی، زمانی موزه‌ها را قبرستان آثار هنری و کشتارگاه عبث نقاشان و مجسمه‌سازان توصیف کرده بود.

اگر قاضی منصوری زنده می‌ماند

در ارتباط با مرگ آقای قاضی غلامرضا منصوری در رومانی، 2موضوع باید روشن شود:

پندهای زلزله منجیل‌ و رودبار

همانگونه که جنگ‌های ایران و روسیه را به‌علت پیامدهای تلخ آن ازجمله ازدست دادن بخش وسیعی از مناطق سرزمینی، تحمیل تلفات و خسارت‌های سنگین و بدتر از همه تحقیر و تخفیف ایرانیان در قراردادهای ترکمن‌چای و گلستان عامل بیداری عمومی و جزم شدن عزم مردم و حاکمان برای ورود به عرصه توسعه همسو با تحولات اروپا توصیف می‌کنند.

زنگ مدرسه در سال کرونا

ویروس کرونا، مدارس بیشتر کشورهای جهان را به‌طور کامل به تعطیلی کشانده است، اما طی هفته‌های اخیر، رفته رفته برخی کشورها همزمان با بازگشایی کسب‌وکارها، به فکر بازگشایی مدارس نیز افتاده‌اند.

شعبده خورشید و ‌ماه در آسمان امروز

صبح امروز از ساعت حدود ۹صبح   مردم کشورهای قاره آفریقا و آسیا شاهد خورشیدگرفتگی حلقوی خواهند بود که در شهرهای مختلف ایران به‌صورت جزئی و با درصد بالایی قابل رصد خواهد بود.
گفت‌وگو با مهدی سنایی، سفیر سابق ایران در روسیه؛ از روابط منطقه‌ای تا همکاری راهبردی

روسیه قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می‌کند؟

مهدی سنایی، دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و سفیر سابق ایران در روسیه است که چند ماهی می‌شود در پایان ماموریت قریب 6ساله خود به تهران بازگشته و در کنار فعالیت دانشگاهی به‌عنوان مشاور ارشد وزیر خارجه مشغول فعالیت است.