• دو شنبه 26 خرداد 1399
  • الإثْنَيْن 23 شوال 1441
  • 2020 Jun 15

محیط‌بانان دیگر قصاص نمی‌شوند

جنگلبانان و محیط‌بان‌ها از این پس ضابط قضایی هستند و در درگیری با متخلفان محیط‌زیست می‌توانند از سلاح استفاده کنند
با ابلاغ قانون «حمایت قضایی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست و جنگلبانی» توسط رئیس‌جمهوری، از این پس با پاسداران محیط‌زیست و جنگل‌های کشور در مراجع قضایی همچون ضابطان نیروهای مسلح برخورد می‌شود و آنها  دیگر قصاص نمی‌شوند.
محمد علی کشاورز درگذشت

یکی از نسل بی‌تکرار

محمدعلی کشاورز، فقط 61روز از 90سالگی را تجربه کرد. 26فروردین امسال، در میان اخبار پیدا و پنهان اپیدمی خیلی‌ها ورودش را به 90سالگی بهانه کرده و نامش را در یاد‌ها و زبان‌ها زنده کردند.

کودکی به نام هیچ

فیلم «خورشید» به‌کارگردانی مجید مجیدی، از کارگردانان پیشروی سینمای مدرن ایران نشان داد که سینمای امروز ما به کودکان کار اهمیت داده و به‌تصویر کشیدن زندگی آنان را امری ضروری می‌داند.

مشکل متورم بازار مسکن

همه دولت‌ها در حوزه مسکن اقداماتی انجام داده‌اند و یکی از اولویت‌های همه آنها زمینه‌سازی برای تأمین مسکن مناسب برای دهک‌های متوسط رو به پایین بوده است چراکه دهک‌های ثروتمند به هر نحوی می‌توانند مسکن موردنیاز خود را تأمین کنند؛ اما دهک‌های کم‌درآمد همواره تحت تأثیر یک عامل کلان، ناتوان از خرید مسکن هستند و در مقاطع مختلف باید به روش‌هایی از سوی دولت حمایت شوند.

کرونا و ضرورت غربالگری سلامت روان

بروز اختلالات روانی- اجتماعی مثل اختلال شایع افسردگی، اضطراب، وسواس، پرخاشگری یا مصرف مواد مخدر و حتی اقدام به‌ خودکشی یک‌بعدی نیست، بلکه، حاصل مجموعه‌ای از علل و عوامل فردی، روانشناختی، اجتماعی و زیستی است.

در حاشیه سیاست

دفتر رئیس شورای شهر تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی محسن هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده صحت ندارد.

با پیمانکاران برخورد می‌شود نه کودکان زباله‌گرد

خبر بسیار خوشحال‌کننده بود؛ اینکه طفل‌های معصومی که برای اندک دستمزدی به کار گرفته می‌شوند تا زباله‌های خشک پایتخت را جمع‌آوری کنند، تحت حمایت قرار می‌گیرند.
گزارش «همشهری» از قهوه‌خانه‌هایی که قلیان دارند، فاصله اجتماعی ندارند

غوغای زیرزمینی قلیان‌ها

کافی است نقش چراغ گردان قرمزرنگی روی در و دیوارهای مغازه‌ها و خانه‌های خاموش بیفتد، جَلدی می‌پرد تو، در را می‌بندد.