• دو شنبه 14 بهمن 1398
  • الإثْنَيْن 8 جمادی الثانی 1441
  • 2020 Feb 03

پاسداشت جمهوریت

رئیس‌جمهور برای دومین بار در بهمن‌ماه با نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم نسبت به ردصلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس انتقاد کرد و گفت: آنهایی که راه انتخاب مردم را بازنمی‌گذارند از مشی و راه بنیانگذار انقلاب اسلامی فاصله دارند.

مشارکت محله‌ها در تدوین بودجه پایتخت

دیروز زمانی که هوای تهران یکی از پاک‌ترین روزهای زمستانی‌اش را شاهد بود، پیروز حناچی، شهردار تهران لایحه بودجه 30هزار و 200میلیارد تومانی سال آینده پایتخت را به شورای شهر برد.

سال سخت برای بودجه‌نویسی پایتخت

صبح روز گذشته، شهردار تهران با حضور در صحن شورای اسلامی شهر لایحه پیشنهادی بودجه 1399مدیریت شهری تهران را به نمایندگان مردم در پارلمان محلی تقدیم کرد.

کم‌کردن سرعت تخریب شهر

در بررسی بودجه شهرداری که هرساله در ابتدای زمستان به شورای شهر ارائه می‌شود، حجم بودجه چندان مهم نیست، بلکه رویکرد شهرداری در تعریف بودجه دارای اهمیت است.

دفاع از جمهوریت نظام

در باب «جمهوریت» نظام جمهوری اسلامی ایران، از همان ابتدا که مردم در تظاهرات سراسری قبل از پیروزی انقلاب شعار می‌دادند، ملت مشخص کردند که جمهوری را از نوع اسلامی آن می‌خواهند؛ یعنی قوانین و مقررات یک کشور مسلمان باید براساس نظامات اسلامی و بر مبنای جمهوری باشد.

پروازهای چین به ایران همچنان ادامه دارد

​​​​​​​در شرایطی که مواردی از ابتلا به بیماری کرونا در کشورهای همسایه ایران ازجمله پاکستان و امارات متحده شناسایی شده است و عملا خطر ورود این بیماری به یک قدمی کشور رسیده است، روز گذشته وزیر بهداشت در توییتی اعلام کرد: «حتما هرگونه ابتلا به این ویروس را صادقانه و فورا به مردم خواهم گفت.

معامله قرن هرگز منجر به صلح نخواهد شد

دوگانه ترامپ- نتانیاهو با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ جدیدترین ایستگاه، فلسطین است و معامله قرنی که به گفته جرد کوشنر قرار است یک‌بار برای همیشه به نزاعی 70ساله خاتمه دهد! در سوی دیگر اما نه‌تنها تمایلی برای پذیرش این معامله دیده نمی‌شود بلکه اجماعی بی‌سابقه میان گروه‌های مختلف فلسطین برای مخالفت با آن شکل گرفته است.
مجید برزگر از تجربه‌های متفاوت فیلمسازی می‌گوید از فیلم کوتاه و سینمای جوان تا «ابر بارانش گرفته»

صندلی کنار پنجره بگذاریم و بنشینیم و به شب تاریک دراز خاموش سرد بیابان نگاه کنیم*

اگر بخواهیم از میان فیلمسازانی که با فیلم کوتاه و فیلمسازی تجربی در انجمن سینمای جوان به سینمای حرفه‌ای ایران آمده‌اند، چند نفر را متمایز کنیم، قطعا یکی از آنها مجید برزگر است.

مهاجرت به سرزمین غربت