• دو شنبه 4 آذر 1398
  • الإثْنَيْن 27 ربیع الاول 1441
  • 2019 Nov 25

یارانه بنزین به‌حساب چه کسانی واریز شد؟

آمارها نشان می‌دهد استان‌های کمتر برخوردار، بیشترین سهم را از واریز حمایت معیشتی دولت داشته‌اند
بامداد دیروز مرحله سوم پرداخت کمک ‌معیشتی به 18میلیون خانوار نیازمند به پایان رسید و از ساعت 8صبح، جاماندگان این طرح به‌مدت 10روز فرصت دارند اعتراض خود را از طریق کد دستوری #6369* نزد وزارت رفاه به ثبت برسانند.
تحلیل و آسیب‌شناسی اعتراضات بنزینی در گفت‌وگو با شهردار تهران

حق اعتراض مردم را به‌رسمیت بشناسیم

هفته آخر آبان ماه، هفته پرتلاطمی در سراسر ایران بود.

فقر روایت دست اول

قطع اینترنت و دست کشیدن مخاطبان از رسانه‌های خودساخته و دل بریدن از رسانه‌های خارج پرداخته، باعث نشد که روزنامه‌نگاری در ایران، ثابت کند که مظلوم ممیزی و مقهور تکنولوژی است.

نهال دشمنی برکن که رنجِ بی‌شمار آرد

فرهنگ ایران اسلامی سرشار از عشق، گذشت، مهربانی و رفتار خردگرایانه در مواجهه با دشمنان و محکومان سیاسی به مفهوم واقعی است. رگه‌هایی از این خرده‌فرهنگ‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی را می‌توان در جای‌جای فضای ادبیات کهن، حکایت‌ها و روایت نیاکان به‌خوبی یافت.

خشونت علیه زنان آموزش یا برخورد

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان فرصتی است که دولت‌ها و سازمان‌های ملی و جهانی با آگاهی‌بخشی و گسترش سازوکار‌های آموزشی به کاهش آمار‌های خشونت علیه پیکره تأثیر‌گذار جامعه یاری رسانند.

از فیلترینگ تا قطع کامل اینترنت

اینترنت کم‌کم دارد به وضعیت عادی بازمی‌گردد اما ماجراهای قطع آن هنوز ادامه دارد و احتمالا بحث‌ها درباره آن به این زودی هم تمام نمی‌شود.

اعتراض، بدون تلفات

مصطفی تاجزاده: اگر جامعه احساس کند راه اعتراض وجود ندارد به سمت خشونت می‌رود - حجت نظری، عضو شورای شهر:  اگر مکان اعتراض مشخص باشد،آشوب نمی‌شود

فقرزدایی ‌از چهره‌ آموزش و پرورش

محمدرضا سرکار آرانی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس است که در سال ١٣٧٨ دکتری تخصصی خود را در رشته آموزش تطبیقی و بین‌الملل از دانشگاه ناگویای ژاپن گرفت.

عافیت‌طلبی احزاب