14
دو شنبه 4 آذر 1398
شماره 7814
بازار
23023622
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
افزایش قیمت پارچه چادر مشکی در کنار گرانی سایر اقلام پوشاک، فشار مضاعفی را به خانواده‌هایی که از این پوشش استفاده می‌کنند، وارد کرده است.
تشخیص کیفیت چای ایرانی برای مشتریان پیچیده است. گرچه در مناطق شمال کشور مانند گیلان و مازندران، مردم دغدغه‌ای برای تشخیص کیفیت چای ایرانی نداشته و به‌صورت فله، چای را از کارخانه‌ها خریداری و مصرف می‌کنند اما در سایر مناطق کشور به‌خصوص تهران، متأسفانه تولید‌کنندگان اقدامات لازم برای برندسازی چای ایرانی را انجام نداده‌اند.
کاهش عرضه و افزایش قیمت انواع لوازم خانگی در حالی موجب افزایش سهم قاچاق از بازار این محصولات شده است که طی چند‌ماه گذشته برخی تولید‌کنندگان محصولات صوتی و تصویری از تولید و عرضه این اقلام با برندهای جدید خبر داده‌اند.
با وجود بهبود شرایط تولید و عرضه آبزیان پرورشی و صید آزاد و افت نسبی قیمت این اقلام نسبت به سال گذشته، کاهش قدرت مردم موجب افت سهم این اقلام در سبد مصرفی خانوارها شده است.
افزایش نرخ ارز و محدودیت‌های واردات انواع محصولات آرایشی و بهداشتی در حالی زمینه کمبود و افزایش شدید قیمت این اقلام در بازار مصرف را فراهم کرده است که هنوز سرنوشت 200کانتینر محصولات وارداتی رسوب کرده در گمرکات کشور، مشخص نیست.
ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پارچه چادر مشکی در دنیاست که سالانه بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمربع مصرف دارد اما با وجود سهم بالای قاچاق سازمان‌یافته از واردات، نرخ ارز مانع ارزانی چادر مشکی است

سیاهی بازار چادر مشکی

مدتی است پارچه چادر مشکی گران شده و هزینه‌های چادری بودن برای بانوان باحجاب دارای پوشش چادر را بالا برده است.
PDF بازار
کوتاه بازار
اگر جزو اسپرت‌پوشان هستید یا به‌دلیل نوع شغل و یا کسب‌وکارتان نیازمند خرید انواع لباس‌ نظامی هستید، باید سری به راسته فروش لباس‌های نظامی، پوتین و لباس‌های اسپرت واقع در میدان رازی گمرک سابق بزنید.