• دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
  • الإثْنَيْن 1 رمضان 1440
  • 2019 May 06

کارگروهی برای گره‌افکنی درکاغذ

با وجود شکست سیاست واردات کاغذ توسط واردکنندگان خاص، همچنان واردات این کالا در انحصار این افراد باقی‌مانده است
رسانه‌ها و ناشران مجبورند کاغذ موردنیاز خود را 4برابر قیمت دولتی و 2برابر قیمت جهانی از دلالان بخرند آن‌هم در شرایطی که سرنوشت 91.2درصد از کاغذهای وارد شده با ارز دولتی معلوم نیست و ازقضا همچنان متولیان امر اصرار دارند تأمین کاغذ موردنیاز کشور را با همین شیوه و از طریق تخصیص ارز به طیف وسیعی از واردکنندگان مورد تأیید خود انجام دهند.

لبخند با شکوه در تئاتر شهر

شامگاه روز گذشته 15اردیبهشت‌ماه مراسم اختتامیه هفته بزرگداشت تئاتر در سالن همایش‌های برج میلاد با گردهمایی خانواده تئاتر برگزار شد، اما یک روز قبل از پایان هفته بزرگداشت نیز در مراسم شب بازیگر، انجمن بازیگران خانه تئاتر در کنار معرفی بازیگران برگزیده تئاتری در سال گذشته از بازیگران پیشکسوت در سالن اصلی تئاتر شهر تقدیر کردند.

رمزگشایی از معمای صف در اقتصاد

مسابقه رشد قیمت‌ها و در صف‌نشستن برای خرید و ذخیره‌سازی در جریان است.

سهم پایدار نفتی ایران

اعلام عدم‌تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، نگرانی‌ها را در بازار جهانی نفت از افزایش دوباره قیمت‌ها بالا برده است.

شبکه‌های اجتماعی و دمکراسی # هشتگی!

شبکه‌های اجتماعی که حالا تنها به فیس‌بوک، توییتر، گوگل‌پلاس و اینستاگرام محدود نمی‌شود و پیام‌رسان‌های موبایلی چون تلگرام، واتس‌آپ و... را نیز شامل می‌شود، دایره ارتباطات را در‌نوردیده است.

نسل صفحه نمایش؛ آیا همه ما کور می‌شویم؟

این یک اپیدمی جهانی است. طبق تحقیقات اخیر اپتومتریست‌ها در دنیا، نزدیک‌بینی میان جوانان و نوجوانان بسیار شیوع یافته است.میزان شیوع نزدیک‌بینی میان نسل جدید آمریکایی‌ها تقریبا 2برابر شده است. یک تحقیق که در مجله جاما منتشر شده، نشان می‌دهد.

پارک ملی توران به یوزپلنگ‌ها واگذار شد

ذخیره گاه زیست‌کره توران، ‌منطقه‌ای وسیع با وسعت بیش از یک‌و‌نیم میلیون هکتار که زمانی به‌دلیل کثرت جمعیت آهوها، یوزپلنگ‌ها ، گورخرها و اکوسیستم زیبایش به آفریقای ایران شهرت داشت اما اکنون برآورد می‌شود در سراسر این دشت پهناور بالغ بر یک میلیون گوسفند در سال به‌صورت مجاز و غیرمجاز چرا کند! اینقدر که عرصه برای حیات‌وحش این منطقه تنگ شده است.

در تعقیب مافیای سیم‌کارت

پیام‌های تبلیغاتی مزاحم که زمانی باعث به‌وجودآمدن یک بازار سیاه و پولساز برای دست‌اندرکارانش شده بودند، ‌آرام‌آرام به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شوند.