19
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
شماره 7655
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

لزوم دوری از تنش با آمریکا

کافه مجلس
جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: باید از تنش و برخورد نظامی با آمریکا در منطقه دوری کنیم؛ زیرا آمریکا نتوانسته از شورای امنیت مصوبه‌ای ذیل فصل هفتم اخذ کند؛ به همین جهت تلاش می‌کند تا فضای برخورد نظامی در منطقه ایجاد کند.
ویژه
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس از تقدیم طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.
سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ایسنا گفت: ساماندهی بازار به‌شدت پرهرج و مرج خودرو پیش و بیش از اینکه به شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده نیاز داشته باشد نیازمند ورود دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، دستگیری مافیای ثروت و اعدام اخلالگران بازار خودروست.
علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس طی تذکر شفاهی گفت: یک کارشناس خارجی را به‌کار گرفته و استخدام کرده‌اند که ماهی ۱۳۸ میلیون تومان به او حقوق می‌دهند.
مجلس
اوضاع سخت اقتصادی کشور و افزون شدن مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌های اخیر سبب شده است 3فراکسیون سیاسی بهارستان به‌صورت همزمان اما موازی هم برای گره‌گشایی از این مسئله فعال شوند.
درحالی‌که «خبرآنلاین» اعلام کرده علی لاریجانی در انتخابات اسفند98 مجلس و ریاست‌جمهوری 1400نامزد نمی‌شود اما هنوز بسیاری در صحت این خبر تردید دارند.
سفیر ایران در لندن گفت: برخی منابع سیاسی عراقی اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی دولت عراق با ایران معافیت صادر خواهد کرد.
واکنش نمایندگان به حواشی روز کارگر و معطل ماندن اصل27 قانون اساسی

خانه ملت، صدای معترضان را بشنود

مجلس
نمایندگان بازداشت جمعی از تجمع‌کنندگان روز جهانی کارگر مقابل مجلس را محکوم کردند و خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و اجرای اصل27 قانون اساسی شدند.
عکس نگاشت

عکس نگاشت

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته تصویری از بوسه او بر قاب عکس منقش به عکس وزیر کشور منتشر شده بود، همان تصویر را به نمایندگان دیگر نشان می‌دهد.
مخالفت مجمع با استانی شدن انتخابات
عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام از اعلام نظر مخالفت هیأت عالی نظارت مجمع با استانی شدن انتخابات خبر داد.
نکته روز
مجلس دیروز بار دیگر شاهد یک تسویه‌حساب شخصی از یک تریبون ملی بود. نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی دیروز در نطقی که به بهانه دفاع از کیان مجلس ایراد شد، سخنانی ایراد کرد که جای آن طبیعتا در جلسات خصوصی با وزیر کشور بود.

تأخیر درآغاز به‌کار مجلس با شروع ماه‌رمضان

کافه مجلس
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس گفت که جلسات علنی مجلس از فردا ساعت ۹ شروع می‌شود.

318شرکت دولتی و شبه‌دولتی ارز رابرنمی‌گردانند

کافه مجلس
احمد انارکی در تذکر شفاهی در جلسه علنی دیروز با اشاره به وضعیت پیمان‌سپاری ارزی، گفت: ۳۱۸ شرکت دولتی و شبه‌دولتی ارز ناشی از صادرات را به کشور برنمی‌گردانند.

نتایج تحقیق و تفحص‌ها کجاست؟

کافه مجلس
کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در طول این دوره از مجلس تعداد تحقیق و تفحص‌ها افزایش یافته است، از روشن نشدن نتایج این تحقیق و تفحص‌ها انتقاد کرد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به «اشتباه» دولت در لغو سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت کالاها گفته: «احساس می‌شود دست‌های نفوذی تلاش می‌کنند با افزایش نرخ‌ها فتنه 98را زمینه‌سازی‌ کنند.»
عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره جدایی پایداری از حرکت جمعی اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده به «نامه‌نیوز» گفت: اگر یک تشکل برخلاف حرکت گروهی در جریان اصولگرایی ساز دیگری را کوک کند، مشکلی برای اصولگرایان ایجاد نخواهد کرد.
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا درباره سکوت جریان‌های سیاسی در قبال انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: برای نخستین‌بار در 40 سال گذشته در فاصله حدود10 ماهه تا انتخابات نه‌تنها شاهد کنش جریان‌های سیاسی نیستیم، بلکه از سوی جامعه هم عکس‌العملی نسبت به انتخابات مشاهده نمی‌شود.