4
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
شماره 7655
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
چند روز پس از اعلام خبر تکذیب شده سهمیه‌بندی بنزین از پنجشنبه شب گذشته، همچنان بازار گمانه‌زنی و اظهارنظر درباره این فرآورده استراتژیک داغ است و در تازه‌ترین اتفاق، صبح امروز در مجلس نمایندگان با حضور برخی وزرای کابینه حسن روحانی نشست غیرعلنی خواهند داشت تا ببینند آیا در آخرین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور روسای قوای سه گانه تصمیم قطعی برای سهمیه‌بندی بنزین گرفته شده است یا نه؟ بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دیروز با ذکر این خبر گفت: مقرر شد مجلس و دولت برای بررسی این موضوع جلسات مشترکی داشته باشند اما فعلا موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن مطرح نیست.
بازار
عرضه نشدن شکر تنظیم بازاری فله به نرخ 3هزار و 400تومان باعث کمبود و افزایش قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم شکر به 9هزار و قند به 12هزار تومان شده است.

کارگروهی برای گره‌افکنی درکاغذ

با وجود شکست سیاست واردات کاغذ توسط واردکنندگان خاص، همچنان واردات این کالا در انحصار این افراد باقی‌مانده است
کاغذ
رسانه‌ها و ناشران مجبورند کاغذ موردنیاز خود را 4برابر قیمت دولتی و 2برابر قیمت جهانی از دلالان بخرند آن‌هم در شرایطی که سرنوشت 91.2درصد از کاغذهای وارد شده با ارز دولتی معلوم نیست و ازقضا همچنان متولیان امر اصرار دارند تأمین کاغذ موردنیاز کشور را با همین شیوه و از طریق تخصیص ارز به طیف وسیعی از واردکنندگان مورد تأیید خود انجام دهند.

مأموریت بسیج و خانه‌های خالی

خبر: ابوالفضل ترابی، نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس می‌گوید: در سرشماری نفوس و مسکن سال۹۵، اطلاعات و آدرس تمامی خانه‌های خالی مشخص شده، حال می‌توان برای شناسایی دقیق و اطلاعات جدیدتر از نیروها و پایگاه‌های بسیج مناطق استفاده کرد.
نفت، قدرت و عدالت
نفت، قدرت و عدالت
امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران از نظر تولید نفت در بازار جهانی دارای قدرت قابل‌توجهی نیست، گفت: بدون داشتن قدرت نباید انتظار عدالت داشته باشیم.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول با تقسیم سود ۳۱۲ تومانی به ازای هر سهم موافقت کرد.
در سال 98تولید یک‌میلیون و200هزار دستگاه از سوی وزارت صمت برای خودروسازان تعیین شده که سهم ایران‌خودرو از این تعداد تولید 550هزار دستگاه است.