• دو شنبه 19 آذر 1397
  • الإثْنَيْن 1 ربیع الثانی 1440
  • 2018 Dec 10

طرح‌های خلاقانه برای شهر

اگر قرار باشد کارخانه سیمان ری را خراب کنیم یا آن را از نو بسازیم درنظر بگیرید چه حجمی از منابع شهر هدر می‌رود یا چه میزان منابع جدید برای بازسازی آن باید صرف شود؟
آیا قوانین مربوط به حقوق، مزایا و شرایط کار زنان و مردان تفاوتی دارد؟

مقاومت در برابر اجرای قانون

طبق قانون کار، افراد در ازای انجام کاری یکسان، باید دستمزد یکسان دریافت کنند اما در این میان گاهی دستمزد زنان نسبت به مردان کمتر می‌شود

غفلت از تولید بیماری مسکن

مسکن و خوراک تقریبا بیش از 50درصد هزینه خانوارها را در طول سال تشکیل می‌دهد و هربار که مسکن گران شود این سهم از هزینه‌ها به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

اهمیت ارزیابی اجتماعی پروژه‌های شهری

ارزیابی اجتماعی و ارزیابی تأثیر اجتماعی پروژه‌های شهری به‌صورت جدی از سال 1388در شهرداری تهران آغاز شد و از میراث‌های ارزشمند آن دوران از مدیریت شهری است که البته هنوز به تأثیرگذاری معنادار در مدیریت شهری نینجامیده است، اما نفس اینکه پروژه‌های شهری از نظر اجتماعی ارزیابی شوند، ارزشمند است.

پوزخند به توپ طلا

لیونل مسی شنبه‌شب در داربی شهر بارسلونا مقابل اسپانیول نشان داد که هنوز هم می‌توان از او به‌عنوان بهترین بازیکن جهان نام برد.

دوره انتظار برای خانه‌دار‌شدن به 48سال رسید

بازار مسکن در یک سال گذشته با رشد دو‌برابری میانگین قیمت‌ها مواجه شده است. در پایان آبان‌ماه امسال قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران به 9میلیون و 180هزار تومان رسید.

زندگی تلخ در حاشیه دریاچه پایتخت

همزمان با ساخت دریاچه خلیج‌فارس چیتگر در غرب تهران، ‌در سال90 به‌منظور ارزیابی تأثیرات اجتماعی این دریاچه تحقیقی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری از سوی دکترمحمد فاضلی جامعه‌شناس برجسته کشور با همکاری تیمی از محققان مختلف انجام شد تا اثرات زیست‌محیطی، ترافیکی، بهداشت و درمان، تراکم جمعیتی و...

تساوی‌جذاب به نفع رقبا

مهم‌ترین بازی نیم‌فصل اول لیگ برتر یک - یک مساوی شد. تساوی پرسپولیس و سپاهان، رقابت بالای جدول را جذاب کرد تا حالا پدیده همچنان شانس قهرمانی نیم‌فصل را داشته باشد و استقلال و تراکتور‌سازی‌ به صدر نزدیک‌تر شوند.

اژه‌ای: پولشویی در کشور داریم