• پنج شنبه 3 اسفند 1396
  • الْخَمِيس 6 جمادی الثانی 1439
  • 2018 Feb 22

تهران روی ریل دیپلماسی

آخرین‌ماه سال برای دستگاه دیپلماسی با ترافیک رفت‌وآمدهای اروپایی‌ها همراه است؛ سفرهایی که در عین پیوند با موضوعاتی مثل توافق هسته‌ای و تحولات منطقه‌ای به مأموریت اقتصادی دستگاه دیپلماسی گره خورده است.

شجاعت در ‌برخورد با اقتصاد دیجیتال

اظهارنظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه «قرار است یکی از بانک‌های داخلی اقدامات لازم برای پیاده‌سازی نخستین ارز دیجیتال کشور را با استفاده از ظرفیت نخبگان به عمل آورد...

اتحادیه اروپا چه کمکی به اقتصاد ایران می‌کند؟

ایران در شرایط ویژه‌ای است که نیازمند پیداکردن و نگهداری متحدانی از درون اردوگاه غرب است تا بتواند در برابر تحریم‌های احتمالی آمریکایی‌ها ایستادگی کند.

زبان مادری را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت

زبان‌های بومی و زبان‌هایی که مردمان از سالیان کودکی آنها را بی‌هیچ آموزشِ سامان داده می‌آموزند بی‌گمان پایه‌های استوار هر زبانی است.

مأموریت سخت درمنفی 30درجه

«کشف و انتقال اجساد قربانیان هواپیما» این مهم‌ترین هدف تیم‌های جست‌و‌جو‌گر در 4روز گذشته بود. صدها امدادگر هلال احمر و کلاه‌سبزهای ارتش در شرایطی سخت به‌دنبال کشف اجساد قربانیان هستند. آنها اما سه‌شنبه‌شب به ماموریتی غیرممکن رفتند؛ ماموریتی که در دمای منفی30درجه انجام شد و 24امدادگر که شب را در محل سقوط هواپیما مانده بودند، تلاش‌شان را تا پای جان ادامه دادند و موفق شدند بقایای تعدادی از اجساد را به پایین منتقل کنند.

بیکاری زنان در پاییز به 1/19 درصد رسید

به گزارش همشهری، برای تحقق هدف‌گذاری‌های تعیین شده در برنامه ششم توسعه، نرخ بیکاری کشور در سال 96باید از 12.4درصد در سال 95به حوالی 11.6درصد برسد؛ اما تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار کار نشان می‌دهد این نرخ در فصل پاییز سال‌جاری به 11.9درصد رسیده است که گرچه نسبت به پاییز سال قبل 0.4درصد کاهش داشته اما در مقایسه با تابستان سال‌جاری 0.2درصد افزایش یافته است.

طرح جامع توسعه دوچرخه‌سواری تدوین شد

رفع اختلال سامانه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی از شنبه

روحانی: اهانت به پلیس تحمل نمی‌شود

سفیر سحرخیز را چه کسی نجات داد