55
شنبه 6 مهر 1398
شماره 7770
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۶۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی

در استان چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل‌های مرکز پایش و هشدار خشکسالی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مساحت این استان با خشکسالی خفیف تا شدید درگیر است.
اخبار ویژه
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به برگزاری هفتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی در ۳۰ آبان گفت: از طریق این آزمون ۳۸۲ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان جذب می‌شوند.
کاروان تجهیز مدارس کمتر برخوردار با اعتباری بالغ بر 950 میلیون تومان در استان یزد تشکیل و فعالیت خود را در این مناطق آغاز کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ‌گفت: برای توسعه گردشگری در استان علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی باید از موازی‌کاری در انجام برنامه‌ها نیز خودداری شود.
یک باب دبستان دخترانه با همکاری سازمان بین‌المللی ریلیف اینترنشنال برای اتباع خارجی در منطقه کم‌برخوردار آزادشهر یزد احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در هفته گردشگری امسال در این خطه ۲۵ برنامه و رویداد در بخش‌های مختلف اجرا و برگزار می‌شود.
مسئول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تپه باستانی آلونی۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
باز شب‌های بلند پاییز رسید و تاریکی شهر یزد بر سر شهروندان سایه انداخت، تاریکی که باعث می‌شود بسیاری از شهروندان یزدی رغبت چندانی برای حضور در شهر نداشته باشند.

6/2 میلیارد دلار صادرات از اصفهان

صادرات اصفهان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 180 درصد رشد داشته است
اقتصادی
رشد 180 درصدی صادرات استان اصفهان در سال جاری از موفقیت‌های بی‌نظیری به شمار می‌رود که مسئولان کشوری و استانی نسبت به آن تأکید دارند. اتفاقی خوشایند که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت مطرح می‌شود.
کیست این پنهان مرا در جان و تن...

کیست این پنهان مرا در جان و تن...

«گنجینه الاسرار » عمان سامانی، شاعر چهارمحال وبختیاری، در فهرست زبده‌ترین آثار عرفانی شیعی در شعر فارسی است
پرداختن به مفاخر و چهره‌ها به عنوان بخشی از هویت قومی و ملی دارای اهمیت فرهنگی بسیار زیادی است و پاسداشت آنها خودباوری و هویت فرهنگی را بیش از پیش تقویت می‌کند.

کاهش قیمت‌ها‌ در بازار میوه یزد با شروع پاییز

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد از روند کاهشی قیمت‌ها در بازار میوه همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد
چاره‌اندیشی برای کاهش تصادفات
استاندار یزد با تاکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برای کاهش حوادث رانندگی و خسارات ناشی از تصادفات، گفت: پیشگیری و کاهش این گونه حوادث نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و همکاری تمام دستگاه‌ها و همراهی مردم و تشکل‌های مدنی در این زمینه است.

خروجی آب سد زاینده‌رود به حداقل رسید

در استان اصفهان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: از روز جمعه خروجی آب سد زاینده‌رود کم و در حد نیاز بخش‌های آشامیدنی و صنایع و در حدی که آسیبی به سد وارد نشود، رهاسازی ‌شد.