10
پنج شنبه 18 بهمن 1397
شماره 7599
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج درباره نحوه سفر نوروزی به عتبات عالیات توضیح داد و گفت: پیش‌ثبت‌نام‌ها تا ۲۲بهمن‌ماه ادامه دارد و لازم است بگویم که امسال قیمت سفر به عتبات عالیات بین 10 تا 20درصد افزایش یافته است.
احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ایجاد بانک جامع املاک، حذف دفترنویسی به‌صورت سنتی، حذف اوراق بهادار، ایجاد شبکه یکپارچه تبادل اطلاعات ثبتی و داده آمایی پرونده‌های ثبتی در 10 سال اخیر اشاره کرد و گفت:‌ در این مدت 495میلیون و 600 هزار برگ از پرونده‌های املاک داده آمایی و به‌صورت الکترونیکی آرشیو شده و در 110 اداره از ادارات ثبت در سراسر کشور گردش فیزیکی پرونده‌ها حذف شده و دیگر پرونده‌ای از بایگانی‌ها خارج نمی‌شود.
در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد که شامل طول عمر، امید به زندگی، آموزش و میزان درآمد سرانه است، در ۲۵سال منتهی به سال۲۰۱۵، ایران از نظر سرعت رشد، بعد از کره‌جنوبی در رتبه دوم جهان قرار گرفته است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد گفت: ثبت‌نام شرکت در آزمون این مدارس از ابتدای سال98 و خود آزمون در تیرماه همان سال برگزار می‌شود.
خانواده‌ها و کودکان مبتلا به سرطان، از درمان با سلول‌های بنیادی می‌گویند

درد و درمان

گزارش
نگاهم به دیوارهای سبز و قرمز و راه‌پله‌های رنگ‌رنگ ساختمان تازه‌تاسیس است که صدای قهقهه‌های کودکانه همه ساختمان را پر می‌کند.