6o7
پنج شنبه 22 فروردین 1398
شماره 7635
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چطور با بچه‌های سیل‌زده رفتار کنیم

یادداشت
عکس و فیلم‌های سیل آق‌قلا، دروازه قرآن شیراز، خرم‌آباد و شهرهای دیگر را که می‌بینم‌ به این فکر می‌کنم که در این میان چقدر کودکان و نوجوانان بسیار وحشت‌زده و ترومادیده‌ای به حال خود رها شدند
ویژه
هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌.
همایش‌های کوهپیمایی معمولا در 3شکل مختلف برگزار می‌شود.
سیل، ویرانی، آوارگی و مرگ واژه‌هایی بود که با آغاز سال جدید بیشترین جا را در ذهن ما برای خود باز کرد و برای خیلی‌ها فراتر از واژه، تبدیل به دردی استخوان خردکن شد و خاطره‌ای که نه‌تنها از یادشان نمی‌رود بلکه زندگی چندین نسل از آنها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
سالانه هزاران نفر در کشورمان تصمیم می‌گیرند یک کسب‌وکار برای خود راه‌اندازی کنند اما بعد از 24 ماه، کمتر از 2درصد این افراد به یک درآمد پایدار و ارزشمند دست پیدا می‌کنند.
عصر روز دوم که در «آقابابا» توقف کرده بودیم، من روی سکوی کاروانسرا نشسته بودم که جمعی سوار از دور نمایان شدند.
گاهی آدم‌ها کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما نمی‌توانند یا نمی‌خواهند که بزرگی این کار را برای دیگران بیان کنند.
احوالپرسی از جمشید گرگین، بازیگر و برنامه‌ساز شناخته شده سینما و تلویزیون که می‌گوید برنامه «هفت » ایده او بوده است

قرار بود نود سینمایی را من بسازم

جمشید گرگین نخستین کسی است که در سال‌های بعد از انقلاب، با ساخت برنامه پرطرفدار«سینما کمدی» نقد و تحلیل سینمایی را وارد تلویزیون کرد.
یک شانه اناری برای رباب یک کتانی برای امیر و جیلان تو چه می‌خواهی؟

یک شانه اناری برای رباب یک کتانی برای امیر و جیلان تو چه می‌خواهی؟

تک‌درخت پیر باغچه شکوفه داده است؛ یعنی او با همه عمر رفته نمی‌داند در دقیقه اکنون نبض زندگی کند می‌زند و پلک‌های خسته از رنج بیداری نسبتش را با شکوفه و باغ و عطر یار فراموش کرده است؟ یعنی او کاری به حال و احوال روزگار ندارد؛ وقتی ما قطره قطره آب و ناگهان در فاصله دو رعد ناپدید می‌شویم زیر کهنه طاقی که نامش پلدختر است؟ ماهی قرمز توی تنگ قد کشیده است یعنی او خبر ندارد که کرخه و کارون از بس گل‌آلود شده‌اند ماهی‌ها یکدیگر را گم کرده‌اند؟ راست این است که زندگی همیشه در حال دفاع قرار دارد چون همیشه در خطر است و در ایام خطر یعنی همیشه‌های عمر باید هوای همراه و همدلمان را داشته باشیم که نام‌شان گلستان، لرستان و خوزستان و یا ایران است در خانه‌ای که شبیه گربه ملوس است.
صادق، سالم و آگاه باشیم!
صادق، سالم و آگاه باشیم!
اگر امدادگر حرفه‌ای نیستید یا به هرنحوی برای حضور در مناطق آسیب‌دیده آموزشی ندیده‌اید نباید به منطقه بحران‌زده بروید.
پدرش نظامی بود. جمشید، پسر ارشد خانواده 9 نفره مشایخی‌ها در هفت فرسخی تهران، در پارچین به دنیا آمد؛ در ششمین روز آذر1313. و بعدتر علی، فرهاد، مریم، لیدا، امیر و ویدا؛ «من و علی ایرانیم.

بهار را به خانه بیاورید

برای بهتر فهمیدن بهار و بیشتر لذت بردن از آن باید گل و گیاه را به خانه بیاوری.

یک کلاس سبز

حضور گل و گیاه در محل زندگی و کار ما می‌تواند همان حس حضور در طبیعت را برای ما تداعی کند.

گرده‌های گل و قارچ‌های پردردسر

راهنما
بهار فصل گل و بلبل است. درختان تازه شروع می‌کنند به سبز شدن و شکوفه دادن و گل‌ها می‌شکفند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
فضای مجازی پرشده از عکس‌ها و تصاویری از سیل در استان‌های مختلف کشور. بخشی از ساعات ما هم صرف این می‌شود که ببینیم و غصه بخوریم.
شاید باور نکنید که در این روزهای بهاری می‌توانید تجربه اسکی بازی در برف را داشته باشید، ولی در همین ارتفاعات شمالی پایتخت انجام چنین تجربه‌ای امکان‌پذیر است.
خلاصه داستان: شخصیت اصلی داستان رحمان سعید آقاخانی مشکلات مالی بسیاری دارد و قصد دارد از مدیرعامل شرکت آقای جالوسی مهران مدیریکمک بگیرد ولی آقای جالوسی چکی برای سال ۱۴۰۰ می‌کشد و... .