15
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
شماره 7388
زندگی
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مهدکودک استاندارد به نفع تربیت کودک است

نگاه روز
در دنیای ‌امروز لازم است کودکان فارغ از شاغل بودن یا نبودن مادران‌شان از سن خاصی به مهدکودک بروند. این مورد جزو ضروریات رشد کودکان محسوب می‌شود.
ویژه
سرعت تنها چیزی است که شما هنگام فشار دادن پدال گاز احساس می‌کنید اما در همین لحظات، ماشین شما در شرایط کاملا متفاوت و البته ویژه‌ای قرار دارد که شما متوجه آن نیستید.
سال1375، ارسلان فصیحی، که آن زمان مدیر تحریریه انتشارات ققنوس بود، ترجمه کتاب‌هایی از ادبیات ترکیه را پیشنهاد کرد: «سلول 72» نوشته اورهان کمال، «قلعه سفید» نوشته اورهان پاموک و «خون حرف نمی‌زند» نوشته ناظم حکمت.
کسی نمی‌دانست صبح پنجشنبه 20اردیبهشت در ساختمان آجری انتشارات ققنوس در خیابان شهدای ژاندارمری چه خبر است که خبرنگاران و عکاس‌ها در دسته‌های 3-2نفره به آنجا می‌روند و بازمی‌گردند.

مهدکودک‌های پرداستان و خانواده‌های پرمشغله

همشهری از وضعیت و شرایط مهدکودک‌ها و چالش‌هایی که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند، گزارش می‌دهد
گزارش
«همیشه کلید دور گردنم بود. خودم در خانه را باز، زیر گاز را روشن و ناهارم را گرم می‌کردم و در تنهایی می‌خوردم. آن‌زمان‌ها که کوچک بودم می‌گفتم وقتی بزرگ شدم هیچ‌وقت نمی‌گذارم بچه‌ام تنها غذا بخورد اما انگار سرنوشت پسرم هم مانند خودم شده است. نتوانستم به آنچه می‌خواستم برسم.»
با «رند» نمی‌شود جامعه مدرن ساخت!

با «رند» نمی‌شود جامعه مدرن ساخت!

مصاحبه با علی فردوسی 0 حافظ‌پژوه و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه نتردام آمریکا 0 درباره حافظ و جایگاه فرهنگی او در ایران
علی فردوسی، استاد ممتاز جامعه‌شناسی در دانشگاه نتردام آمریکاست و سال‌ها مدیریت گروه تاریخ آن دانشگاه را بر عهده داشته است. در ایران بیشتر او را با ترجمه کتاب «رساله الهی سیاسی» اثر «بندیکت اسپینوزا» می‌شناسند اما از دیگر آثاری که ترجمه کرده می‌توان به کتاب‌های «یادنامه شونکین»، «محاکمه اسپینوزا» اثر دیوید آیوز و «گفتمان و حقیقت» اثر میشل فوکو اشاره کرد.
«رندی» به مثابه یک سبک زندگی
«رندی» به مثابه یک سبک زندگی
رندی در لغت به معنی زیرکی، نیرنگ‌باختن، غداری و حیله‌گری‌است؛ بر این اساس رند، شخصیتی‌است زیرک و حیله‌گر و در یک کلام، دارای صفات منفی و اگر بخواهیم معادلی امروزی برای رند بیابیم مناسب‌ترین و گویاترین معادل، «لُمپن» است و لمپن نامی‌است بر رند در روزگار ما.
استفاده صحیح و اصولی از وسایل نقلیه به انسان‌ها کمک می‌کند که راحت، ایمن و سریع به مقصد برسند اما در این میان، کسانی هم هستند که دوست دارند با وسیله نقلیه‌شان دست به ‌کار بزرگی بزنند و رکورد‌ها را جابه‌جا کنند.
PDF زندگی
کوتاه زندگی
قصد دارم در این نوشتار کوتاه به این مسئله بپردازم که «آیا حافظ آنگونه که می‌نماید و می‌نمایانند، شاعری نشسته بر جسم و جان زیست ما ایرانی‌هاست؟ آیا کلیشه حضور همه‌جایی و همه‌وقتی حافظ در زندگی و زمانه ایرانی‌ها، با واقعیت فهم و خوانش حافظ و شعر‌هایش توسط آنها، همخوان است؟
کتاب «بازیگری در باغ هویت ایرانی؛ سرنمونی حافظ» تالیف فرهنگ رجایی 0 پژوهشگر علوم سیاسی و اجتماعی و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کارلتون کانادا 0 به‌تازگی توسط نشر نی به چاپ رسید.