6o7
پنج شنبه 24 اسفند 1396
شماره 7346
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بهار تعبیر امید است. می­‌آید تا یادمان نرود همه ‌‌چیز در گذر است.
فکر کردن به آنچه پیش روی ماست گاه ترسناک است، ترسناک به اندازه‌ای که از خیر آن می‌گذریم و حواله‌اش می‌دهیم به وقتی دیگر و تا آن زمان، اینطور وانمود می‌کنیم که دغدغه اکنون داریم و می‌خواهیم در حال زندگی کنیم.
خسته‌ام. کلید را می‌چرخانم در ِ قفل؛ در، تق می‌کند و باز می‌شود.
گفت وگو
از یک ‌ماه مانده به عید، ایرانیان در هر جای دنیا که باشند، خود را برای آن آماده می‌کنند و فرا‌ رسیدن آن را جشن می‌گیرند.
قلب‌تان، قلب کبوتر است، هیچ‌کس تردید ندارد. آنکه آمد و رفت با تبسم شما، خشنودتر از کودکی با بستنی چوبی شد. اینکه ایستاده در سایه شما، شوق نگاهش به‌خاطر التفات شماست خانم و آقای بخشنده چون خورشید.
سبزه سیر یک ور سکه دلبری عدس بود و روی دیگرش اینکه همیشه سبزه اش پر و پیمان بود. بارها دیده بودم که سبزه‌های بقیه سر سفره تُنُک هست و لاجون،عدس اما سبزه درست و درمانی داشت.

بهاران خجسته باد

6و7 نوروزی
از صفحه آخر شروع می‌کنم

از صفحه آخر شروع می‌کنم

زمانی کمتر می‌شد که روزنامه یا مجله‌ای را باز کنی و هر چند هفته یک‌بار خبر یا نوشته‌ای یا گفت‌و‌گویی از بهاء‌الدین خرمشاهی نبینی اما حالا چند سالی بود که دیگر خبری از او نبود. می‌گفتند بیمار است و درگیر مبارزه با سرطان، می‌گفتند افسرده شده و خلوت‌ گزیده است...
تعطیلات عید: سرعت‌گیر
تعطیلات عید: سرعت‌گیر
دوستی می‌گفت تعطیلات واقعی آن است که همه تعطیل باشند و یک قدری هم طولانی باشد، مثل تعطیلات عید نوروز. وقتی فردا باید به اداره بروی یا برگردی سر دکان و کاسبی، ذهن از امور شغلی دور نمی‌شود، آرام نمی‌گیرد.
موسیقی
صدایش بوی آفتاب می‌دهد؛ آفتاب بعد رگبار بهار؛ هولکی، داغ و سراسیمه تابیدن و گذر کردن... که نشسته و ننشسته جایش را به ابرها و سیم باران می‌دهد.

عید با «نمایش در ایران»

فرهاد تجویدی از جمله نویسندگان، بازیگران، کارگردانان و مدرسان تئاتر، سینما و تلویزیون است که سال‌هاست او را به عنوان یکی از چهره‌های ملی تئاتر هم می‌شناسیم.

وقت خوش خواندن

تعطیلات سال نو فرصت بسیار خوبی برای کتاب خواندن است. از فراغت‌هایی که در خلال سفر، مهمانی، دید و بازدید برای‌مان مهیا می‌شود، می‌توانیم برای کتاب خواندن بهره بگیریم.

از فانتزی تا واقعیت

پیشنهاد
مدرسه که تعطیل باشد، هر‌چقدر هم تلویزیون تماشا کنیم و عید دیدنی برویم و خوراکی بخوریم، بالاخره حوصله‌مان سر می‌رود. پس چه بهتر که از حالا به فکر سرگرمی نوروز خودمان باشیم.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
تلویزیون در نوروز 97 کاملا دست پر است. بعد از سال‌ها شاهد نوروز پر باری هستیم.
بازیگر 65 ساله سینما و تلویزیون و تئاتر است که تحصیلات تئاتر و عکاسی را در انگلیس و آمریکا گذراند.
دنباله مصاحبه سیدضیاءالدین طباطبایی رهبر سیاسی کودتا را پیرامون اسرار کودتای 1299 پی می‌گیریم: