9
دو شنبه 4 تیر 1397
شماره 7414
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست‌جمهوری درباره آسیب‌پذیری جدی در مرورگرهای فایرفاکس و Edge هشدار داده است. این مشکل امنیتی می‌تواند باعث سرقت اطلاعات حساب‌های آنلاین کاربران شود.
چشم انداز
روز گذشته گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از دسترسی آزاد به توییتر و فیسبوک خبر دادند. در مقابل اما بسیاری هم این خبر را رد کرده و اعلام کردند که همچنان دسترسی آنها به این شبکه‌های اجتماعی قطع است.

عبور ۸۰ درصد کاربران از فیلترینگ تلگرام

نتایج یک نظرسنجی که به سفارش مرکز بررسی‌­های استراتژیک ریاست‌جمهوری صورت گرفته نشان می‌دهد اکثریت کاربران با وجود فیلترینگ حاضر به ترک تلگرام نشده‌اند
شبکه‌های اجتماعی
حدود ۲‌ماه از اجرای سفت و سخت فیلترینگ تلگرام می‌گذرد. با وجود همه اقدامات صورت گرفته شامل بسته شدن میلیون‌ها پورت مرتبط با این پیام‌رسان و فیلترشکن‌های عمومی و تحمیل اختلال گسترده به اینترنت کشور اما نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایرانایسپا نتایج قابل تاملی برای مقام‌های تصمیم‌گیرنده دارد.
بحران درگاه‌های اجاره‌ای

بحران درگاه‌های اجاره‌ای

بازار میلیاردی اجاره درگاه‌های بانکی داغ‌تر از قبل شده است. چطور سایت‌های غیرقانونی از درگاه‌های بانکی برای جلب اعتماد مردم استفاده می‌کنند؟
یکی، دو کلیک  تا بدبخت شدن کاربرهای ساده‌دل بیشتر فاصله نیست. کلاهبردارهای فضای مجازی مدت‌هاست  از یک ابزار برای ظاهرسازی و قانونی نشان دادن خودشان استفاده می‌کنند؛ درگاه بانکی. بسیاری از کاربران با دیدن درگاه  یک سایت و پرداخت از طریق آن تصور می‌کنند با یک سایت قابل‌اعتماد روبه‌رو هستند که حداقل هویت و مشخصات ص0000احب سایت مشخص است.
تولید اندام‌های مصنوعی با قابلیت احساس درد
تولید اندام‌های مصنوعی با قابلیت احساس درد
پژوهشگران دانشگاه جان‌هاپکینز در آمریکا توانسته‌اند اندامی بسازند که می‌تواند درد را حس کرده و از آسیب دیدن کاربر استفاده‌کننده پیشگیری کند.