20
یکشنبه 12 مرداد 1399
شماره 8003
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رانندگی در جاده بی‌خیالی

تصاویر ترافیک سنگین جاده چالوس در آخر هفته و خبر یکطرفه شدن جاده برای بازگشت مسافران شمال به پایتخت، نشان می‌دهد ما تحت هیچ شرایطی از بی‌خیالی طی کردن خسته نمی‌شویم.
ویژه
امروز باورم به اینکه کرونا، دنیا را به هم ریخته، قوی‌تر شد. همچنین باور به شکستن خیلی از مرزها. مرزهای عاطفه، مرزهای مهربانی و حتی مرزهای خشونت. همچنین شکستن مرزهای ناپیدایی که برای بسیاری از افراد قابل رویت نبود.
اکنون پس از چند ماهی که از شیوع کووید-۱۹ می‌گذرد، شواهد بیشتری به‌دست آمده‌اند که اغلب موارد سرایت ویروس کرونا مربوط به شمار معدودی از افراد دچار عفونت است که آنها را «ابرناقل» می‌نامند.
رمان «آکابادورا قابله مرگ» نوشته میکلا مورجیا را ویدا عامری به فارسی برگردانده و توسط نشر هرمس منتشر شده است.
طرح روز
جوزپه پاترنو، دانشجوی ۹۶ساله ایتالیایی که پیرترین دانشجو به‌شمار می‌رود با موفقیت در امتحانات، مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت
زن سالمندی در یکی از روستاهای زیمبابوه در مراسم تشییع خود 2بار زنده شد.

عکس روز

عکس روز
دستگیری روباه کفش‌دزد

دستگیری روباه کفش‌دزد

ساکنان شهری در حومه برلین هفته‌ها با معمای دزدی شبانه کفش‌هایشان روبه‌رو بودند تا اینکه سرانجام روباهی که چند سند و مدرک بر ضد ‌او برملا شده بود توسط پلیس دستگیر شد
توصیه‌های غیربهداشتی یک رئیس‌جمهور
توصیه‌های غیربهداشتی یک رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهوری فیلیپین بار دیگر به مردم توصیه کرد برای ضدعفونی کردن ماسک‌های صورت از بنزین استفاده کنند؛ درحالی‌که کارشناسان و مقام‌های بهداشت مکررا هشدار داده‌اند که نباید این کار را کرد.
«ناسا» بودجه‌ای را برای یک تحقیق جدید مهم، درباره «زندگی بیگانه» در سایر نقاط کیهان اختصاص می‌دهد.

تاثیر کرونا بر شنوایی

تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا corona در کنار از دست دادن احساس بویایی و چشایی، در سیستم شنوایی خود نیز دچار مشکل می‌شوند.

دوستی اساس خلقت و پایه زندگی از منظر شمس تبریزی

مسئله همبستگی اجتماعی ازجمله مسائلی است که نه‌تنها در فضای علوم اجتماعی معاصر مطرح است، بلکه از سوی صاحب‌نظران در کشور ما با حساسیت بیشتری بدان نگریسته می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دلش برای ماهی بزرگی که صید کرده بود، سوخت. با خود گفت که این ماهی، ماهی عالی و عجیبی است و می‌داند که من چقدر پیرم.
وقتی با نهایت توان سر کودک خود داد می‌زنیم و باکلمات نامناسب به او توهین می‌کنیم یا به او آسیب جسمی می‌رسانیم، در حال تربیت او نیستیم، بلکه خشم خود را تخلیه می‌کنیم.