24
یکشنبه 29 تیر 1399
شماره 7991
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سایه‌هایی بر پنجره

سایه‌هایی بر پنجره رمانی است نوشته«‌غائب طعمه فرمان» که موسی اسوار آن را به فارسی برگردانده و از سوی نشر هرمس منتشر شده است.
ویژه
روزگار بد. سال بد.‌ماه بد. هفته‌های بد. روزهای بد. ساعت‌های بد. دقیقه‌های بد. ثانیه‌های بد. بخواهیم یا نخواهیم فاجعه بر ما- بر من، بر تو و بر او - بر همه ما آوار شده. خنجر از رو کشیده و سر شوخی و سرگرمی هم ندارد.
اوایل دهه60 بود که 3 جلد کتاب در اندازه خشتی به بازار آمد. زیر نام نویسنده در روی جلد نوشته شده بود: بازپرداخت ایرج جهانشاهی. این 3 کتاب در آن سال‌ها که کتاب‌های تصویری کم بود، خیلی زود گل کرد و اکنون که بیش از 20 بار تجدید چاپ شده نشان می‌دهدکه جای چنین کتاب‌هایی خالی بوده است.
۲۸ تیرماه چهلمین سالگرد درگذشت استادجلال‌الدین همایی بود. در آن سال، آنطورکه شایسته مقام علمی و فرهنگی استاد بود، برنامه‌های درخوری برگزار نشد و در این چهل سال هم دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه تهران باید بیشتر به معرفی آثار و مقام علمی ایشان می‌پرداخت.
طرح روز
کرکس‌آمریکایی یا کندر پرنده‌ای است که فقط 1.3درصد از زمان پروازش بال می‌زند.
شتری که فروخته شده بود، پس از 8ماه صحرای شمال چین را طی کرد تا نزد صاحبش بازگردد.

عکس روز

چرت زدن گارسون‌های رستورانی در چین که پیش از کرونا وقت سرخاراندن نداشتند.
حبس به‌خاطر تکلیف مدرسه

حبس به‌خاطر تکلیف مدرسه

دختر 15ساله‌ای که در یک دارالتأدیب زندان بچه‌ها نگهداری می‌شد، به‌خاطر انجام‌ندادن تکالیف مدرسه آنلاینش محکوم به حبس شد.
تجربه پرواز در فیلم‌های رزمی
تجربه پرواز در فیلم‌های رزمی
شرکتی در چین برای جذب گردشگر‌ها به آنها این امکان را می‌دهد که مانند شخصیت‌های فیلم‌های رزمی به پرواز در‌آیند.
دانستنی‌ها
گروهی از دانشمندان در فورت‌دیتریک ایالت مریلند آمریکا در مطالعه اخیرشان توسط یک میکروسکوپ پرقدرت موفق به تصویربرداری از ویروس کرونا شدند.

فقط از داروخانه‌ها ماسک بخرید

سلامت
اغلب ماسک‌هایی که در کنار پیاده‌روها یا در مراکزی جز داروخانه به فروش می‌رسند یا تقلبی هستند یا استانداردهای لازم را ندارند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
با دخالت امیر قطر مشکل باشگاه پرسپولیس تهران حل شد. در حاشیه دیدار امیر قطر و سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوری ایران امیر قطر اعلام کرد: مشکل باشگاه پرسپولیس در زمینه انتقال علی دایی از باشگاه السد به تیم‌های اروپایی حل شده است.
آمازون کتاب «ویروس چینی» نوشته عذرا لیوانت، نویسنده ترکیه‌ای ساکن کانادا را از سایتش حذف کرد. این کتاب درباره ویروس کرونا و مسائل مربوط به کشور کاناداست.  طبق ادعای مسئولان فروشگاه آمازون، ارائه اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا علت حذف آن از سایت بوده است.