24
سه شنبه 16 اردیبهشت 1399
شماره 7934
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خاطرات دارآباد تا دارقوزآباد

یادداشت
زیپ کاور جنازه را باز کردند. نفسی تازه کردم، بوی تعفن و کافور فضای غسالخانه را پرکرده بود، دو غسال با لباس سرهمی شیری‌رنگ، عینک طلقی و با دستکش‌های زردرنگ، جنازه پیرمرد را بیرون کشیدند.
ویژه
در بحث ترجمه، دو نکته اساسی قابل تامل است.
تمام بدن‌تان بوی دود و پلاستیک سوخته گرفته. شما آتش‌نشان هستید و شب قبل به مدت 5ساعت مشغول خاموش‌کردن آتش یک کارخانه بودید.
پژوهشگران در «مرکز پژوهش‌ و سیاست بیماری‌های عفونی» در دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا این هفته در گزارشی پیش‌‌بینی کردند همه‌گیری ویروس جدید کرونا تا هنگامی که ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم جهان به این ویروس مبتلا شوند، ادامه خواهد یافت و برای مدتی بین ۱۸ تا ۲۴‌ماه طول خواهد کشید.
طرح روز
​​​​​​​ریودوژانیرو: گروهی از هنرمندان شناخته شده جهان، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری برزیل نسبت به خطر مرگ‌ومیر گسترده بومیان آمازون در اثر ابتلا به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند.
​​​​​​​ماداگاسکار: جان ماگوفولی، رئیس‌جمهوری تانزانیا از واردات یک معجون گیاهی از ماداگاسکار خبر داده که ادعا می‌شود در درمان کرونا مؤثر است.

عکس روز

عکس روز
تغییر کاربری سودآور پیتزافروشی

تغییر کاربری سودآور پیتزافروشی

​​​​​​​شیکاگو: صاحب یک پیتزافروشی پس از شیوع کرونا از تنور پیتزا برای خم کردن طلق‌های شیلد و تولید این محصول استفاده کرد و سود زیادی به‌دست آورد.
چینی‌ها عامل کاهش کرونا در ایتالیا
چینی‌ها عامل کاهش کرونا در ایتالیا
​​​​​​​پراتو: جمعیت چینی‌تبار شهری در ایتالیا باعث کاهش مرگ‌ومیر در این منطقه شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​محور اصلی داستان خیرالنسا زندگی مادربزرگ نویسنده - قاسم هاشمی‌نژاد- است؛ مادربزرگی که قریب به یک قرن زیست.
​​​​​​​جمعی از مقامات و کارشناسان جهان ازجمله مقامات عالی اروپا دیروز در یک نشست از طریق ویدئوکنفرانس، درباره تامین بودجه اولیه ۸.۲‌میلیارد دلاری برای تحقیقات در زمینه کشف و تولید واکسن کرونا، توزیع عادلانه آن در جهان و همچنین راه‌های مقابله با شیوع این ویروس تصمیم‌گیری کردند.