• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 18 فروردین 1399
کد مطلب : 97648
+
-

وضعیت قرمز کرونا در تهران

از ظهر روز شنبه تا ظهر یکشنبه و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴۸۳بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزیر بهداشت گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۲۲۶نفر رسید. جهانپور گفت: متأسفانه در طول ۲۴ساعت گذشته، ۱۵۱بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا‌کنون از وجود ۳۶۰۳نفر در کشور به‌دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده‌ایم و دیگر در بین ما نیستند. به گفته جهانپور، خوشبختانه روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تا‌کنون ۲۲۰۱۱نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۴۰۵۷نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که تا‌کنون ۱۸۹۷۹۰آزمایش تشخیصی کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
جهانپور با اشاره به وضعیت تهران یادآور شد: به‌طور کلی تهران وضعیت مساعدی ندارد. وضعیت تهران در مورد کرونا قرمز است. هرچند در 2هفته اخیر با کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر مواجه بودیم، اما این مربوط به تهرانی بود که مردم در خانه‌ها مانده بودند و با بازگشایی برخی مشاغل مواجه نبودیم. از این‌رو برای صحبت‌های قطعی‌تر بهتر است یک هفته‌ای صبر کنیم تا نتایج بیشتری بررسی شود.
سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص روند ابتلا در ایران، افزود: روند یکنواخت در نمودار ابتلا به کرونا در ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد بیماری در کشور مدیریت شده، اما هنوز به مرحله مهار یا کنترل نرسیده‌ایم و این وضعیت مدیریت شده هم شکننده است. اگر کوچک‌ترین اتفاقی در فاصله‌گذاری اجتماعی بیفتد و موضوع ساده گرفته شود، خیز مجدد بیماری در کشور اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه باید هشدارها جدی گرفته شود؛ مردم نباید فکر کنند با پایان تعطیلات نوروزی، همه‌‌چیز تمام‌شده است. وی درخصوص ارائه طرح سه‌فوریتی تعطیلی کشور که به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است، اظهار کرد: جزئیات این طرح را نمی‌دانیم، اما تعطیلی کامل کشور امکان‌پذیر نیست و حتی مطلوب هم نخواهد بود. برای اعمال محدودیت بیشتر که مدنظر این طرح باشد باید منابع مالی لازم اندیشیده شده باشد. هر اقدامی که درنظر گرفته می‌شود باید با درنظر گرفتن بار مالی اتفاق بیفتد. البته درصورتی‌که این طرح منجر به افزایش برخی محدودیت‌ها شود ممکن است مطلوب باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید