• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84729
+
-

خطر در پیست دوچرخه‌سواری فرخ‌شهر

این پیست به علت بی‌توجهی به مناسب‌سازی به یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های ورزشی در استان تبدیل شده است

ورزش
خطر در پیست دوچرخه‌سواری فرخ‌شهر

پیست دوچرخه‌سواری فرخ‌شهر در پایین‌دست تپه نورالشهدای این شهر احداث شده و این پروژه حدود یک ماه پیش به بهره‌برداری رسیده است. به گزارش مهر، این پروژه از آن دسته پروژه‌هایی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی برای افتتاح تکمیل ‌شدند و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. در حال حاضر، این پروژه در حالی به بهره‌برداری رسیده است که خطر جانی برای بسیاری از ورزشکاران این شهر دارد.

این پیست دوچرخه‌سواری در پایین‌ترین نقطه تپه نورالشهدا به دور این تپه احداث شده و هر لحظه خطر سقوط سنگ از بالای تپه بر سر افرادی که در این پیست دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی می‌کنند وجود دارد.  هم‌اکنون تکه‌های سنگ سقوط‌کرده از بالای تپه در کنار این پیست قابل مشاهده است.


جانمایی نامناسب

رئیس سابق شورای اسلامی دوره چهارم با اشاره به این‌که این پیست دوچرخه‌سواری جانمایی مناسبی نداشته است گفت: این پیست دوچرخه‌سواری غیراستاندارد است و اصول فنی در احداث این پیست دوچرخه‌سواری مورد توجه قرار نگرفته است. «حسین کاوه» افزود: به علت ارتفاع بالای تپه و قرار گرفتن پیست در پایین تپه احتمال سقوط سنگ در این پیست بسیار زیاد است و باید مناسب‌سازی لازم از سوی شهرداری انجام شود.

وی بیان کرد: این پیست دوچرخه‌سواری در گذشته قرار بود از منطقه گردشگری قنات بروی تا بیمارستان امام علی(ع) فرخ‌شهر احداث شود، اما در حال حاضر شاهد این هستیم این پیست در این منطقه احداث شده است. رئیس سابق شورای اسلامی دوره چهارم اظهار کرد: رعایت نکردن اصول فنی در آسفالت این پیست از دیگر مشکلات مهم این مکان ورزشی به شمار می‌رود. وی گفت: باید تمهیدات لازم برای حفاظت از جان شهروندان در پی سقوط سنگ در این پیست دوچرخه‌سواری از سوی شهرداری در کوتاه‌ترین زمان اندیشیده شود.


فوت پسر ۱۱ساله

این پروژه در حالی به‌سرعت تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که چندی پیش، یک کودک ۱۱ساله در پی دوچرخه‌سواری در این منطقه دچار ضربه مغزی شد و فوت کرد. مسئول دفتر پرستاری بیمارستان امام علی(ع) فرخ‌شهر گفت: یک پسربچه ۱۱ساله دوم مهرماه سال جاری توسط اورژانس به بیمارستان امام علی(ع) فرخ‌شهر انتقال داده شد.

«زهرا سلیمی» افزود: به دلیل این‌که بیمار حال خوبی نداشت با اطلاع اورژانس تیم احیا در بیمارستان آماده بود و بعداز ورود بیمار ساعت ۱۶:۳۵ عملیات احیا به مدت ۴۵ دقیقه انجام شد که به دلیل حال عمومی بسیار بد، خون‌ریزی مغزی و بینی و کاهش سطح هوشیاری این کودک ساعت ۱۷:۳۵ فوت کرد. علت جراحت سقوط از ارتفاع با دوچرخه اعلام شد.


مناسب‌سازی پیست دوچرخه‌سواری

شهردار فرخ‌شهر گفت: پیست دوچرخه‌سواری فرخ‌شهر پایین‌دست تپه نورالشهدای این شهر قرار گرفته و تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زیرسازی، آسفالت و نورپردازی در این پیست هزینه شده است.«سید عبدالحسین حسینی» در خصوص خطرات احتمالی این پیست دوچرخه‌سواری بیان کرد: این پیست به طور طبیعی دارای اختلاف ارتفاع با تپه نورالشهدا است و برای مناسب‌سازی این امر برنامه داریم به یک المان شهری تبدیل شود.

وی ادامه داد: اکنون در حال انجام دادن مطالعات این طرح هستیم تا در سال آینده از محل اعتبارات شهرداری مناسب‌سازی شود. شهردار فرخ‌شهر با اشاره به فوت کودکی در این پیست در چند روز گذشته گفت: این کودک در حال دوچرخه‌سواری در تپه نورالشهدا بوده که در شیب ۴۰ تا ۵۰ درجه به مانع برخورد کرده و به داخل پیست افتاده است.

وی بیان کرد: در بازدید نیروی انتظامی از صحنه معلوم شده که این مساله به پیست ارتباطی ندارد و سرعت بالا و عدم کنترل وسیله نقلیه علت حادثه بوده است. شهردار فرخ‌شهر ادامه داد: بعد از صدور رای مراجع قضایی مشخص خواهد شد که پیست دوچرخه‌سواری علت حادثه نبوده است.


حفظ جان مردم

افتتاح پیست دوچرخه‌سواری برای اولین بار در شهر فرخ‌شهر به عنوان یک عامل جذاب تمام کودکان و نوجوانان را برای دوچرخه‌سواری به این منطقه کشانده است. بسیاری از مردم نیز برای پیاده‌روی وارد این پیست دوچرخه‌سواری می‌شوند. خطر سقوط سنگ و جراحت و حتی فوت هر لحظه برای شهروندان فرخ‌شهر وجود دارد و این در حالی است که شهردار فرخ‌شهر زمان مناسب‌سازی این پروژه را سال آینده اعلام می‌کند.

این پروژه برای حفظ جان مردم باید در کوتاه‌ترین زمان مناسب‌سازی شود تا مردم با خیالی آسوده اقدام به فعالیت‌های ورزشی بکنند. اگر شهرداری اعتبارات لازم را ندارد، باید این پیست تعطیل شود و از تردد در آن پرهیز شود تا مشکلی پیش نیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید