• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56469
+
-

سفر ناگهانی میانجی به تهران

وزیرخارجه عمان دیروز در سفری از پیش اعلام نشده به ایران آمد

گزارش
سفر ناگهانی میانجی به تهران


وزیر امور خارجه عمان بعدازظهر دیروز در سفری غیرمنتظره به ایران آمد. سفر اعلام نشده یوسف بن علوی بار دیگر در ادامه نقش میانجیگری عمان در مسائل میان ایران و آمریکا طی سال‌های گذشته تفسیر شد.

 ایسنا از این سفر گزارش داد: «بن‌علوی پس از ورود به تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.» سفر بن‌علوی گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر درخصوص برخی تحرکات منطقه‌ای برای میانجیگری میان ایران و آمریکا را هم تقویت کرد. 25اردیبهشت‌ماه احمد صحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق چندی پس از سفر پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به عراق، اعلام کرد: «بغداد آماده است میان آمریکا و ایران به‌منظور پایان بخشیدن به بحران کنونی میانجیگری کند.»

 او گفته بود: پایبندی کشورش به بی‌طرفی به‌معنای آن نیست که درخصوص حوادث منطقه موضعی ندارد.

قبل از آن هم فرود بدون اعلام قبلی یک فروند هواپیمای خطوط هوایی قطر به فرودگاه مهرآباد خبرساز شده بود. پایگاه نظامی آمریکا در قطر از یک‌سو و رابطه دیپلماتیک خوبی که قطر از سوی دیگر با ایران دارد همین اتفاق را به گمانه میانجیگری میان ایران و آمریکا گره زد. برخی تحلیل‌های رسانه‌ای رابطه این فرود مشکوک با تنش‌های بین ایران و دولت آمریکا را دور از ذهن‌ندانستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید