• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 50940
+
-

مدال چی میل دارید؟

همه آرزوهای خوبی که در سال نو برای ورزش داریم

ورزش
مدال چی میل دارید؟

مجتبی هاشمی/خبرنگار

در آخرین روزهای اسفندماه هستیم. در کندترین ایام سال که مثل آخرین گام‌های ماراتن، سخت و سنگین به خط پایان می‌رسند. آن‌طرف خط پایان اما دوباره دوی سرعت است و سال جدیدی که زود کهنه می‌شود؛ که تا بفهمیم کِی به پاییز رسید به زمستان می‌رسد. زمستانِ سال بعد، در آخرین روزهای اسفند98 دوست دارید چه آرزویی برایتان برآورده شده باشد؟
سال نو همیشه با دعاها و آرزوهای نو از راه می‌رسد. با هدف‌گذاری‌های جدید و امید بستن به اینکه طالع این سال به اندازه برآورده شدن آرزوها خوش و میمون باشد. در حوزه ورزش هم -طالع اگر مدد کند- سال98 می‌تواند آرزوهای بزرگی را به سرانجام برساند. از نخستین روزهای98 فوتبالیست‌های امید ایران رقابت برای صعود به المپیک2020 را آغاز می‌کنند. طلسم 44ساله شاید این‌بار شکسته شود و 48سالگی را نبیند. چه آرزویی از این بهتر برای سالی که در راه است؟ البته در فوتبال ایران آرزو برای شمردن کم نیست. قهرمانی یک باشگاه ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا راضی‌تان می‌کند؟ جامی که 26سال است دور از دسترس ایرانی‌ها ایستاده و سال گذشته پرسپولیس از نزدیک‌ترین فاصله شاهد از دست رفتنش بود، می‌تواند آرزوی خوبی برای 98 باشد. اگر کمی از زمین چمن فاصله بگیریم، فوتبال آرزوهای دیگری هم در گوشه‌ها و حاشیه‌هایش برای هوادارانش دارد. شاید سال آتی سال ورود زنان به ورزشگاه‌ها باشد و بالاخره نیمی از جمعیت ایران -نه به شکل نمادین و مناسبتی- مجوز حضور در ورزشگاه‌ها را به‌دست بیاورند و ورزشگاه آزادی حقیقتا آزادی شود. شاید حتی حق پخش بازی‌های فوتبال بالاخره به‌دست صاحبان اصلی‌اش برسد و باشگاه‌ها بتوانند از جیب خودشان خرج کنند، نه از منابع مشکوک! سال98 با برآوردن یکی از این خواسته‌ها و آرزوها هم می‌تواند سالی جاودانه و موفق برای ورزش باشد. در این سال اگر تکلیف مالکیت پرسپولیس و استقلال مشخص شود و بالاخره سرخابی‌ها از زیر چتر دولت خارج شوند، کارستانی انجام شده که تمام سال‌های 2دهه اخیر حسرتش را داشته‌اند. حالا بماند بزرگ‌ترین سؤال فوتبال‌دوستان در روزهای ابتدایی سال؛ یعنی سرمربی آینده تیم‌ملی که اگر با یک نام معتبر و امیدوارکننده پاسخ داده شود شیرین‌ترین شروع را برای سال98 رقم خواهد زد. 

شما از میان این همه آرزو کدام را انتخاب می‌کنید؟ شاید اصلا آرزوی ورزشی‌تان را نه از فوتبال که از ورزش‌های دیگر انتخاب کنید. مثلا از والیبال که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و وارد خانه‌های ما شده است. لیگ ملت‌های2019 از خردادماه آغاز می‌شود و هیجان والیبالی‌ها را به بالاترین سطح خواهد رساند. شاید آرزوهای ورزشی خود در سال98 را بالای تورهای والیبال جست‌وجو کنید. یا آنها را پای سبدهای بسکتبال از جوان‌هایی طلب کنید که در همین زمستان جواز حضور در جام‌جهانی چین را گرفتند. 
170روز دیگر چین میزبان این رقابت‌هاست و جانشینان شایسته صمد و حامد می‌توانند پیام‌آوران پیروزی در سال98 باشند.  و در نهایت غافل نشوید از گل سرسبد مدال‌بگیران ایران یعنی حسن یزدانی و یارانش روی تشک کشتی. تابستان سال98 مسابقات کشتی قهرمانی جهان در قزاقستان برگزار می‌شود. در سال ماقبل‌المپیک این رقابت‌ها حساس‌تر است و مدال‌های طلایش هم خوش‌طعم‌تر. شاید آرزوهای سال98 خودتان را لابه‌لای عضلات درهم‌گره‌خورده حسن یزدانی پیدا کنید. فقط کافی است چشم‌ها را ببندید، یک سفر به زمستان98 بروید و برگردید.

این خبر را به اشتراک بگذارید