• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37693
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   چرا از جوانان استفاده نمی‌کنند؟
با سلام. امیدوارم موفق باشید. به‌نظرم انتخابی پیام‌های ما را چاپ می‌کنید. من قبلا یک‌بار برای روزنامه پیام دادم که 2میلیون دریافتی دارم که 500 هزار تومان آن برای دارو و درمان هزینه می‌شود و  500 هزار تومان هم هزینه آب و برق و گاز و... می‌شود. پیام دیگرم هم  این بود که به دولت بگویید از توانایی‌های جوانان در امور کشور بیشتر از این استفاده کنند. متأسفانه هم‌اکنون کسانی را که جایگزین بازنشستگان می‌کنند افرادی هستند که چند سال دیگر آنها هم بازنشسته خواهند شد. چرا از جوانان استفاده نمی‌کنند؟ امیدوارم منتشر کنید.
 

یوسفی، معلم بازنشسته از تهران


  اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
سلام. توزیع بسته‌های حمایتی دولت هرچند به‌طور مقطعی گره‌گشای برخی مشکلات اقشار ضعیف جامعه خواهد بود اما امثال ما مستمری‌بگیران در سنین بالا که توان کار کردن هم نداریم و دریافتی اندکی داریم،  چطور هزینه‌های سنگین زندگی‌مان را تامین کنیم. پیشنهاد می‌کنیم دولت در کنار این اقدامات مقطعی به فکر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.
 
امیرفرهاد، مستمری‌بگیر از تهران


@ کم کردن ریخت و پاش‌ها
با سلام. هربار که صحبت از دلایل افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها به میان می‌آید،  مردم معتقدند دولت به‌دلیل کسری بودجه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. اما مسئولان بدانند راه جبران کسری بودجه،  بالا بردن قیمت کالاها نیست،  بلکه کافی است ریخت و پاش‌های دستگاه‌های دولتی کم شود و جلوی حقوق‌های کلان و رانت‌ها در وزارتخانه‌های دولتی گرفته شود. آن وقت نه‌تنها با کسری بودجه روبه‌رو نخواهند بود  که دولت می‌تواند فقر را ریشه‌کن کند و رفاه را برای آحاد مردم به ارمغان آورد. در این شرایط سخت اقتصادی بهتر است دولت با کنترل و کاهش قیمت‌ها به‌داد مردم برسد.
 
2436...0912


  شنیدن درددل بازنشستگان
سلام. اینکه گهگاهی مشکلات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی را در روزنامه همشهری منتشر می‌کنید، جای تشکر دارد. امیدواریم خبرنگاران آن روزنامه هرازچندگاهی به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی بیایند و از نزدیک درددل بازنشستگانی که برای پیگیری مشکلاتشان ساعت‌ها معطل می‌شوند را جویا شوند و گزارشی هم از معضلات آنها بنویسند.
 
قنبری، بازنشسته از تهران


ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.؟

این خبر را به اشتراک بگذارید