• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 آبان 1397
کد مطلب : 37643
+
-

با مردم

دریچه‌ای برای انعکاس مطالب مردم
سلام. از اینکه روزنامه همشهری شرایطی فراهم کرده تا مردم با ارائه نظرات، مشکلات و گلایه‌های خودشان را به گوش مسئولان برسانند جای تشکر دارد. هرچند مسئولان گوش شنوایی ندارند، اما باز هم دریچه خوبی برای انعکاس مطالب مردم باز کرده‌اید. البته پیشنهاد می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک‌بار نیم صفحه‌ای به بیان موضوعاتی که مردم مطرح می‌کنند داشته باشید.
دبیر بازنشسته از تهران

  مشکل مایحتاج زندگی
سلام. این روزها شرایط اقتصادی برای زنان خودسرپرست بسیار سخت شده است. باور کنید با اندک مستمری که کمیته امداد به ما می‌دهد قادر به تأمین مایحتاج زندگی خودمان نیستیم. از طرفی با توجه به شرایط سنی بالا قادر به کارکردن هم نیستیم. لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
یک مستمری بگیر 50ساله

  ترویج مهربانی‌ها
سلام خسته نباشید. در ستون بامردم روزنامه دوشنبه 21 آبان‌ماه پیامی به نقل از یک شهروند منتشر کرده بودید با عنوان (بیایید مهربان باشیم) و توضیح داده بودند که یک طباخی هر روز صبح از تعداد زیادی از رفتگران و افراد بی‌بضاعت به‌صورت رایگان با یک کاسه آبگوشت به همراه یک پاچه پذیرایی می‌کند. هرچند با نگاه خودم باورکردنی نبود اما گویا هنوز هستند کاسبانی که به دنبال روزی حلال بوده و بدون هیچ چشمداشتی اینگونه کار خیر انجام می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم اینگونه کاسبان را پیدا کرده و در سفره خیر آنها هم شریک بشوند. آیا بهتر نیست اینگونه مهربانی‌ها را در محل زندگی خود بیشتر رواج دهیم؟
مهدی‌پور از کرج

  عدالت قضایی
سلام. تجربه ثابت کرده است که اجرای عدالت قضایی صحیح به سلامت دستگاه قضایی بستگی دارد و سلامت این دستگاه نیز معلول عوامل مختلفی است ازجمله سلامت اخلاقی قضات و رفتار مناسب آنها. لذا از مسئولان در قوه‌قضاییه کشور درخواست می‌کنیم، هرازگاهی به‌صورت سرزده به دادسراها در سطح پایتخت بروند و از نزدیک رفتار نامناسبی را که برخی بازپرس‌ها و قضات با مراجعه‌کنندگان دارند مشاهده کنند.
3562...0912

  فراموشی وعده‌ها
سلام. نمایندگان مجلس که ایام انتخابات وعده‌های آنچنانی به مردم داده بودند، چرا در شرایط فعلی کشور هیچ اقدامی نمی‌کنند؟ گویا همه وعده‌ها را به‌دست فراموشی سپرده‌اند! انتظار داریم نمایندگان صرفا به بیان نطق‌های قبل از دستور در مجلس اکتفا نکنند و برای حل مشکلات مردم ازجمله مهار رشد قارچ‌گونه ارزاق عمومی و ضروری مردم اقدامی بکنند.
سیامکی از تهران

  سهام عدالت
سلام خسته نباشید. من یک کارگر هستم، در زمان ثبت‌نام سهام عدالت اقدام کردم اما به من گفتند سهام عدالت به من تعلق نمی‌گیرد! آیا واقعا به امثال من که کارگر هستیم و مشکلات فراوانی داریم نباید سهام عدالت تعلق بگیرد؟ لطفا گزارشی از خانواده‌‌هایی که نه دعوتنامه سهام عدالت و نه شغلی دارند تهیه کنید.
گلایه یک کارگر

  رعایت فرهنگ رانندگی 
با سلام. از روزنامه وزین همشهری انتظار داریم درباره نحوه رانندگی بین خطوط سلسله گزارش‌هایی را در راستای فرهنگسازی‌ منتشر کند. به‌عنوان کسی که تجربه 40سال رانندگی دارم، معتقدم اگر ما فرهنگ رانندگی را برابر آن چیزی که قوانین راهنمایی و رانندگی تعیین کرده عمل کنیم، هم ترافیک کمتری خواهیم داشت و هم از بروز تصادفات جلوگیری می‌شود.
یک شهروند از تهران

  حقوق رانندگان و عابران پیاده
با سلام، در روزنامه همشهری در کنار تذکرات درباره ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان، تذکراتی نیز درباره عابران پیاده بنویسید. متأسفانه عابران پیاده بدون آنکه نگران نقض قوانین و افزایش ترافیک در سطح شهر باشند، به‌راحتی در سطح خیابان‌ها تردد می‌کنند و درصورت تخلف و بروز کوچک‌ترین حادثه‌ای خود را طلبکار هم می‌دانند. لطفا درخصوص حقوق رانندگان و عابران پیاده گزارش‌هایی منتشر کنید.
رحیم‌زاده از تهران

  معضل کارت ‌پخش‌کن‌ها
با سلام به ‌دست‌اندرکاران همشهری، سال‌هاست کارت ‌پخش‌کن‌ها برای چسباندن تعداد هرچه بیشتر کارت‌هایشان روی در و دیوارهای منازل با هم رقابت دارند؛ به‌نحوی که پلاک‌ها و کد پستی منازل هم در امان نیستند. متأسفانه این کارت‌ها به‌راحتی هم کنده نمی‌شوند. این درحالی است که شهروندان نمی‌دانند برای شکایت از این موضوع به چه مرجعی باید مراجعه کنند. امیدواریم در این‌باره هم اطلاع‌رسانی کنید.
4562...0919

  معضل پارکینگ در پایتخت
سلام. وقت بخیر. از دست‌اندرکاران روزنامه همشهری درخواست می‌کنیم پیگیری کنند تا ساختن پارکینگ‌های طبقاتی، خصوصا در محلات پرتراکم، به یکی از اولویت‌های شهرداری تبدیل شود. جای پارک آنقدر کم است که مردم ناچار می‌شوند جلوی در پارکینگ دیگران یا کنار اتوبان خودروهایشان را پارک کنند. آیا مسئولان شهری برنامه‌ای برای حل این معضل پایتخت دارند؟ امیدوارم منعکس کنید.
6532...0912

  تجویز داروهای زیاد
با سلام. برخی پزشکان با تجویز داروهای زیاد برای بیماران آنها را با انبوهی از داروهای داخلی و خارجی روانه منزل می‌کنند. از طرفی برخی مواقع هم وقتی پزشک داروی کمتری را برای بیمار تجویز می‌کند، بیماران فکر می‌کنند که پزشک رسیدگی نمی‌کند. امیدواریم شما دست‌اندرکاران در روزنامه همشهری، با ارائه گزارش‌هایی درباره تجویز و مصرف دارو به مردم و حتی پزشکان منشأ فرهنگسازی‌ باشید.
ایراندوست از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید