• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37206
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   توجه به مناطق زلزله‌زده
باسلام و وقت بخیر. با گذشت یک‌سال از وقوع زلزله در کرمانشاه و قول‌های مسئولان برای کمک به مردم، متأسفانه کارها به کندی پیش رفته است؛ به‌طوری‌که بسیاری از ساکنان مناطق زلزله‌زده همچنان شب‌ها را در چادرهای سرد به صبح می‌رسانند. می‌توانید بیایید و از نزدیک مشاهده کنید که مردم این منطقه در زمان بارندگی و سرما چه مشکلاتی دارند. چرا کسی رسیدگی نمی‌کند؟
 

2435...0912

  در انتظار بسته‌های حمایتی
سلام. با توجه به افزایش نرخ تورم مشکلات اقشار ضعیف به‌گونه‌ای شده که شرایط زندگی برای کارگران و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی با دریافتی 300هزار تومان بسیار دشوار است. لطفا پیگیری کنید این بسته‌های حمایتی که هر بار مسئولان وعده پرداخت آن‌ را می‌دهند چه زمانی قرار است پرداخت شود؟ امیدواریم گزارشی در این‌باره منتشر کنید.
 
عباسی، بازنشسته تامین اجتماعی

@  بیایید مهربان باشیم
تا حالا حدود ساعت5، 6 صبح از خیابان باب همایون عبور نکرده بودم اما چند روز قبل هنگام عبور از این خیابان صحنه جالبی نظرم را جلب کرد؛ یک طباخی یا همان کله‌پزی که جلو در ورودی‌اش تعداد زیادی رفتگر و افرادی که معلوم بود بضاعت مالی خوبی ندارند، ایستاده بودند. در این روزها که متأسفانه کله‌پاچه هم دیگر یک غذای لوکس محسوب می‌شود برایم جالب بود که این تعداد از افرادی که احتمالا نان شبشان را هم به سختی مهیا می‌کنند، جلو این کله‌پزی چه می‌کنند! نزدیک‌تر شدم و با پرس‌وجو فهمیدم این کله‌پزی هر روز صبح برای صبحانه از حدود ١٥٠ تا۲۰۰رفتگر شهرداری و افراد بی‌بضاعت محل به‌صورت رایگان با یک نصف نان، یک کاسه آبگوشت به همراه یک عدد پاچه پذیرایی می‌کند و ظاهرا این کار را از سال٦٢ شروع کرده است. البته اینها را بگذارید کنار اینکه، تمام دخل این مغازه هم برای یتیم‌خانه‌ها ارسال می‌شود. اینطور موقع‌هاست که خیلی خوب می‌توانیم فرق بین مسئول بودن و مسئولیت داشتن را متوجه شویم. صاحب این کله‌پزی نه مسئول دولتی است و نه مدیر شهری، ایشان فقط یک آدم خوب است که خوب فهمیده در جایگاهی که هست چطور می‌تواند بار کوچکی از دوش تعدادی از مردم شهرش بردارد. اینجاست که از عمق جان می‌شود معنی الکاسب حبیب‌الله را درک کرد. بیایید مهربان باشیم و مهربانی را ترویج کنیم.
 
یک شهروند تهرانی

  به فکر مردم باشید
با سلام. سؤال من از مسئولان این است که آیا بعد از 30سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش حق ما این بود که در دوران بازنشستگی به‌دلیل گرانی‌های کمرشکن که این روزها مردم با آن دست به گریبان هستند، قادر به اداره امور زندگی خود نبوده و شرمنده همسر و فرزندان و نوه‌هایمان باشیم؟ عزیزان مسئول به فکر مردم باشید.
 
بازنشسته‌ای فرهنگی از تهران

  سدمعبر جلو ایستگاه مترو
با سلام. مدت‌هاست در ایستگاه متروی فرهنگسرای اشراق که ورود و خروج مسافران به ایستگاه از سمت خیابان درختی است، متأسفانه شهرداری انتهای خیابان درختی را مسدود کرده است. از طرفی دستفروش‌ها به همراه رانندگان خودروهای مسافری با سد معبر در جلو ایستگاه مترو مانع از تردد مسافران شده و وقت مردم را تلف می‌کنند. آیا بهتر نیست مسئولان ذی‌ربط در شرکت مترو با همکاری شهرداری و پلیس راهور منطقه جای مشخصی در اطراف مترو برای دستفروشان و رانندگان مشخص کنند تا مردم با سهولت بتوانند از ایستگاه مترو استفاده کنند؟
 
 فرخنده از تهران

@  در ایجاد مشکل سهم داریم
هر روز همه ما ماشین‌سوارها از ترافیک می‌نالیم و مشکلات را گردن این و آن می‌اندازیم. آیا گاهی به این مسئله نباید توجه کنیم که خودمان به چه میزان در این مشکل سهم داریم؟ عدم‌رانندگی بین خطوط، پارک دوبله، توقف در تقاطع‌ها، عدم‌رعایت فاصله قانونی با اتومبیل جلویی، استفاده نکردن از چراغ راهنما در انتخاب مسیر، عدم‌رعایت حق تقدم و نظایر آن، ازجمله موارد ایجاد مشکلات رفت‌وآمد یا اصطلاحا ترافیک است. واقعا چند نفر از ما اطلاع دارند که چگونه باید وارد یک خیابان فرعی شد؟ حق‌تقدم هنگام ورود به میدان با اتومبیلی است که داخل میدان هست یا اتومبیلی که می‌خواهد وارد میدان شود؟ سرعت قانونی در خیابان‌های داخل شهر چقدر است؟ ضررهای استفاده نکردن از چراغ راهنما کدامند؟ توجه یا بی‌توجهی به این مسائل به سطح تحصیلات هم ربطی ندارد؛ همه اقشار در این خصوص با کمال تأسف نقش مخرب دارند و اکثر ما، خودخواهانه با مسائل مختلف ترافیکی برخورد می‌کنیم و همواره به‌گونه‌ای حق به جانب، دیگران را مقصر می‌دانیم. به‌نظر می‌رسد بخشی از جرایم رانندگی را باید صرف آموزش اجباری رانندگان کنیم. این راهکار در بلندمدت جواب می‌دهد. به آموزش‌های رانندگی برای گرفتن گواهینامه رانندگی بسنده نکنیم.
 
شهبازی از تهران

  آسیب‌های اجتماعی
با سلام. در خبرها خواندم که کارشناسان اعلام کرده‌اند، اعتیاد، طلاق و بیکاری ۳ آسیب مهم کشور بوده که به‌طور نسبی این آسیب‌ها در تمامی استان‌ها یکسان است. لطفا گزارشی آموزشی از انواع آسیب‌های اجتماعی برای استفاده خانواده‌ها بنویسید تا بلکه آنها بتوانند از فرزندان خود صیانت کنند.
 
2345...0919

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید