• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16852
+
-

با مردم

با مردم

  افزایش حقوق پیشکش!

سلام بر شما عزیزان روزنامه همشهری که مشکلات بازنشستگان را منعکس می‌کنید. از سال گذشته پرداخت حقوق ما بازنشستگان مستمری بگیر را از دوم هر‌ماه به 17‌ماه تغییر دادند. متأسفانه این اقدام باعث شد تا تأخیر در پرداخت اقساط بانکی برایمان مشکلات زیادی را به‌وجود بیاورد. بعد از آن مجددا زمان پرداختی‌ها را تغییر داده و اعلام کردند 25هرماه واریز می‌شود! حالا هم که واریز نکردن حقوق این‌ماه را پیگیری کرده‌ایم قول 31اردیبهشت را داده اند! این در حالی است که قبل از عید وعده افزایش حقوق‌ها را داده بودند که گویا آن هم به فراموشی سپرده شده است. به مسئولان بگویید همین حقوق اندک ما را بموقع پرداخت کنید، افزایش حقوق پیشکش!
گلایه مستمری‌بگیران

  انصاف و مروت برخی مالکان

با سلام و قبولی طاعات در این‌ماه مبارک. لطفا بنویسید در این زمانه که شرایط سختی برای مستأجران به‌وجود آمده است و اکثر مستأجران از بی‌انصافی مالکان گلایه می‌کنند، من مالکی را می‌شناسم که بیش از ۱۵ سال است ملک خود را اجاره می‌دهد و سالانه فقط ۵ درصد به اجاره اضافه می‌کند و مستأجر وی سال‌هاست در این منزل سکونت دارد. انصاف و مروت اینگونه مالکان را که واقعا ستودنی است، در این ستون یادآوری کنید.
5847...0912

  به فکر فقیران نیستند

باسلام. لطفا درخصوص سهام عدالت از مسئولان محترم جویا شوید که چرا به فکر فقیران نیستند؟ بسیاری از مردم فقیر به هر دلیلی نتوانسته‌اند برای دریافت سهام عدالت نام نویسی کنند و جا مانده‌اند. مگر ما ایرانی نیستیم؟
1660...0937

  تحت فشار قرار دادن مستأجران

سلام. سال‌هاست در زمینه مشاوره املاک مشغول به‌کار هستم. این روزها که افزایش اجاره‌بها مورد اعتراض مستأجران قرار گرفته امری منطقی است. متأسفانه برخی از مالکان برای فروش ملک خود با ارقام نجومی مسابقه گذاشته‌اند. همین امر تأثیر مستقیم در افزایش اجاره‌بها داشته است. اما واقعیت این است که از ابتدای فروردین تاکنون فروش ملک با قیمت‌هایی که اعلام می‌شود نداشته‌ایم و صرفا اعلام قیمت توسط مالکان بوده است. به جرأت می‌گویم که به‌غیر از خانه اولی‌ها که ناچارند برای دریافت وام برای خرید خانه اقدام کنند، معاملات دیگری در زمینه ملک در تهران وجود ندارد. لطف کنید در این‌باره گزارش میدانی منتشر کنید تا این اقدام مالکان برای تحت فشار قرار دادن مستأجران خنثی شود.
رضوی از تهران

  بهترین سریال قبل از‌ماه مبارک رمضان

با سلام. از عوامل سریال آنام که بهترین سریال قبل از‌ماه مبارک رمضان بود، تشکر می‌کنیم. سریال خوب و آموزنده‌ای بود؛ مخصوصا قسمت‌های پایانی سریال آنام تلنگری برای مخاطبان بود. بیایید تا دیر نشده حواسمان و رفتارمان نسبت به کسانی که کنارمان هستند بیشتر و بهتر جمع باشد.
5970...0912

  گوش شنوایی نیست!

سلام و تشکر از شما که درد دل مردم به‌خصوص‌ مستأجران را چاپ می‌کنید. هر چند گوش شنوا و فریادرسی از سوی مسئولان محترم در دولت و نمایندگان محترم مجلس نیست. از شما رسانه‌ها و جراید درخواست می‌کنیم، از مالکان و صاحبخانه‌ها بخواهند که به هر دلیل و بهانه‌ای اجاره‌ها را افزایش ندهند. بیایید قدری هم به فکر هم باشیم و به هم رحم کنیم تا مورد لطف و عنایت خدا قرار بگیریم.
3602...0912

  فقط یک شعبه در مرکز استان

سلام. با اینکه بنیاد جانبازان اعلام کرده است جانبازان برای هزینه کرد بیمه تکمیلی، باید صرفا از کارت بانک دی اقدام کنند اما این بانک در سطح استان گیلان فقط یک شعبه در مرکز استان دارد. برای همین افرادی که در شهرستان‌ها هستند برای هر بار تعویض کارت بانکی ناچارند با هزینه‌های زیاد به مرکز استان مراجعه کنند. انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط برای حل اینگونه مشکلات راهکاری بیندیشند.
گلایه چند جانباز از لنگرود

  همراه اول پاسخگو نیست

سلام. مدتی قبل یک خط اعتباری همراه اول را از یکی از دفاتر پیشخوان در شیراز خریداری کردم و فروشنده قول داد تا نیم ساعت دیگر فعال خواهد شد اما با وجود گذشت بیش از 20روز از پیگیری‌های مداوم، نه خط تلفن فعال شده و نه حاضر به باز پس دادن پول هستند. چرا اپراتور همراه اول کشور پاسخگوی اجحافی که در حق مشتریان خود می‌کند، نیست؟
جودکی از شیراز

  فرهنگ تفکیک پسماندها

سلام روزتان بخیر. در روزنامه نوشته بودید که تهرانی‌ها 3برابر متوسط دنیا زباله تولید می‌کنند. این درحالی است که مدت‌هاست بحث دفن زباله در دنیا تمام‌شده و سال‌هاست کشورهای پیشرفته بخشی از این زباله را به چرخه مصرف باز می‌گردانند. پیشنهاد می‌کنم وقتی درد را می‌نویسید راهکاری هم برای درمان بنویسید. یکی از راهکارها کم‌حجم‌سازی پسماند در منازل و تفکیک آنهاست که متأسفانه با گذشت سال‌ها هنوز هم این فرهنگ بین شهروندان نهادینه نشده است. به‌نظرم این امر مستلزم آموزش روش‌هایی برای کاهش تولید زباله توسط شهرداری‌های مناطق است.
1779...0414

این خبر را به اشتراک بگذارید