• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16031
+
-

با مردم

با مردم

   تأخیر در پرداخت حقوق

درحالی‌که به روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه نزدیک می‌شویم، هنوز حقوق اندک مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را پرداخت نکرده‌اند. متأسفانه هیچ توضیحی هم برای تأخیر در پرداخت‌ها نمی‌دهند. متأسفانه تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان، باعث سخت‌شدن زندگی این قشر از جامعه شده است. گویا دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازنشستگان تأمین اجتماعی در این کشور وجود ندارد! لطفا منعکس کنید.
0975...0937

@  صدای ما را به گوش مسئولان برسانید

با سلام. از مسئولان روزنامه همشهری تشکر می‌کنیم. خدا خیرتان بدهد که آخر یکی پیدا شد حداقل صدای ما مستأجران را به گوش مسئولان برساند. آخر مگر کسی نیست که برای تعیین اجاره‌بها قانونی بگذارد. صاحبخانه‌ام به من مراجعه کرده و خواستار اضافه کردن مبلغ اجاره‌بها شده است، مگر من کارگر چقدر به حقوقم اضافه می‌شود که یکباره باید افزایش اجاره‌بها را تحمل کنم؟ باور کنید چند شب است خواب ندارم. هر جا که می‌روم اجاره خانه‌ها سرسام‌آور شده است. من با ۳بچه‌ام کجا باید بروم؟ تازه همه مالکان به‌دنبال مستأجران بدون فرزند می‌گردند که این هم یک مشکل بزرگ است. مگر ما گناه کرده‌ایم که حتی صاحبخانه‌ها برای فرزنددارشدنمان هم تصمیم می‌گیرند! درحالی‌که تعیین مبلغ اجاره‌بها از هیچ معیاری پیروی نمی‌کند و هرکس هر چه بتواند از مستأجر طلب می‌کند، متأسفانه مسئولان هم هیچ اقدامی برای ساماندهی نرخ‌های اجاره‌بها نمی‌کنند.
6512...0919

  کسی پاسخگو نیست

سلام. مسئولان بنیاد شهید بعد از 20ماه قرار است معوقات حق پرستاری خانواده شهدا را پرداخت کنند، اما اعلام شده به‌صورت یکجا قابل پرداخت نیست و هرماه مبلغی را به بیمه واریز می‌کنیم!
به بیمه مراجعه می‌کنیم، بیمه عنوان می‌کند بنیاد بدهکاراست! به بنیاد می‌رویم می‌گویند به‌عهده بیمه است. به خدا امثال بنده زیاد هستند ولی کسی پاسخگو نیست.
0811...0912

@  باج‌خواهی از شهروندان

سلام. در سال‌های اخیر، شهروندان در پایتخت با پدیده جدیدی مواجه شده‌اند. نوجوانانی که برای جمع‌کردن زباله‌های خشک سطل آشغال‌ها را برمی‌گردانند و کیسه‌ها را پاره می‌کنند تا به زباله‌های خشک برسند، بعضا با هم دعوا و چاقوکشی هم می‌کنند. گذشته از این عمل غیربهداشتی، به‌تازگی عده‌ای از همین افراد که عمدتا در سنین نوجوانی هستند، جلوی افراد رهگذر را می‌گیرند و درخواست یک وعده غذا و یا وجه آن‌را می‌کنند و به این کار اصرار زیاد می‌ورزند. حتی به‌خودروهایی که عمدتا دارای راننده و یا سرنشین خانم هستند، مراجعه کرده و به شیشه خودرو می‌کوبند و پول مطالبه می‌کنند و دیده شده که در برابر ممانعت از پرداخت وجه مبادرت به فحاشی نیز می‌کنند. با این وضعیتی که پیش می‌رود، باید انتظار آن‌را داشته باشیم که برخی از آنان متوسل به زور و اخاذی و باج خواهی از شهروندان شوند! به مسئولان ذی‌ربط بگویید برای حل اینگونه آسیب‌های اجتماعی چه راهکاری دارند؟
تفرشی از تهران

  مشکل دارندگان پلاک زوج

با سلام. در پاسخ به شهروند گرامی که در تاریخ 23اردیبهشت 1397در ستون بامردم اعلام کرده بود، حق دارندگان پلاک فرد خودرو به‌علت آزادسازی طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه ضایع شده است، باید عرض کنم که بر عکس حق دارندگان پلاک زوج ضایع شده، چون طرح مذکور 3روز در هفته برای پلاک زوج و فقط2روز در هفته برای پلاک فرد اجرا می‌شود.
ایرج عبادی از تهران

@  مالکان خودشان تعیین می‌کنند

سلام. اینکه به مشکلات مردم در این ستون اهمیت می‌دهید، جای تشکر دارد. مستأجران تصور می‌کنند که بنگاه‌داران در افزایش رهن و اجاره نقش دارند؛ درحالی‌که اینگونه نیست، صاحبخانه‌ها اصلا به‌نظر بنگاه‌داران توجهی نمی‌کنند و نرخ اجاره منزلشان را خودشان تعیین می‌کنند. البته در گذشته قانونی وضع شد که قرارداد اجاره مسکن دو‌ساله شود، اما این طرح هنوز عملیاتی نشده است. به‌نظرم تنها راه تثبیت اجاره‌ها، کنترل تورم از یک سو و ساختن خانه اجاره‌ای ارزان‌قیمت آن هم نه در مناطق دور‌دست بلکه در همه قسمت‌های شهر با دادن وام به انبوه‌سازان است.
7458...0919

  اقدامی برای سلامت دانش‌آموزان

با سلام و خداقوت. از اقدام وزارت آموزش و پرورش به خاطر تفاهمنامه با وزارت بهداشت برای ممنوعیت فروش مواد غذایی گرم و غیرمجاز ازجمله سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار در بوفه‌های مدارس تشکر و قدردانی می‌کنیم. انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده نیز به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد تا سلامت دانش‌آموزان حفظ شود. خوشبختانه بازرسی‌های بهداشتی نشان می‌دهد که بوفه‌های بیش از ۸۵ درصد مدارس این آیین‌نامه بهداشتی را رعایت می‌کنند و تنها ۱۵ درصد مدارس همچنان این بخشنامه را رعایت نمی‌کنند.
6263...0938

  مشکل درمان بازنشستگان

یکی از دغدغه‌هایی که گریبانگیر بازنشستگان است، بحث درمان است. متأسفانه قراردادهای درمان با بیمه‌های مختلف جوابگوی نیاز بازنشستگان نیست. این در حالی است که سن بازنشستگی سن فرسودگی و شروع بیماری‌های مختلف است و باید برای مسائل درمان بازنشسته‌ها فکر اساسی شود چرا که خدمات فعلی جوابگو نیست. هرچند مسئولان می‌گویند بازنشستگان مشمول تأمین اجتماعی باید به‌صورت رایگان از تمامی امکانات درمانی مورد نیاز توسط سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند، اما عدم‌حمایت درمانی باعث شده تا بازنشستگان و مستمری‌بگیران سراغ بیمه تکمیلی بروند.
2145...0912

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید