• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119888
+
-

در جریان 4حادثه در شمال پایتخت 2کوهنورد جان‌باختند و 2نفر در زیر بهمن مدفون شدند

روز غافلگیری کوهنوردان در ارتفاعات تهران

بارش برف آخر هفته، هرچند شمال تهران را سفیدپوش کرد و موجب شادی پایتخت‌نشینان شد؛ اما سقوط بهمن در ارتفاعات جان 2نفر را گرفت، 2نفر زیر بهمن مدفون شدند و شرایط جوی باعث گرفتارشدن 100کوهنورد در توچال شد.
به‌گزارش همشهری، دیروز دارآباد، توچال، کلکچال و آهار کوه‌هایی بودند که در آنجا حوادث مختلفی برای کوهنوردان رقم خورد. بارش سنگین برف در روزهای آخر هفته از یک‌سو و هوای آفتابی دیروز از سوی دیگر شرایط را برای سقوط بهمن فراهم کرده بود اما با وجود این افراد زیادی برای کوهنوردی و تفریح راهی ارتفاعات شده بودند. ساعت13:30 اما از ایستگاه هفتم توچال خبر رسید که به‌دلیل وزش شدید باد، خط تله‌کابین به‌طور موقت خاموش شده است. این شرایط باعث تراکم جمعیت در ایستگاه7 شده بود و بنا بر گزارش‌های رسیده حدود 100کوهنورد در سرمای آنجا گرفتار شده و راهی برای بازگشت نداشتند. با اینکه کوهنوردان برای ساعتی مجبور به تحمل این شرایط سخت شدند اما درنهایت با راه‌اندازی مجدد خط تله‌کابین، آنها به‌تدریج به پایین انتقال یافتند. دقایقی بعد خبر رسید که در 3منطقه دیگر شامل آهار، کلکچال و دارآباد بهمن ریزش کرده است. نخستین حادثه در کلکچال رخ داد. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که چند نفر بر اثر سقوط از ارتفاع در اعماق برف مدفون شده‌اند.
جست‌وجوها برای چندساعت ادامه داشت تا اینکه شاهین فتحی، مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران از جان‌باختن 2نفر در کلکچال خبر داد. او گفت: ظهر جمعه پس از حادثه سقوط کوهنوردان در ارتفاعات کلکچال چندین تیم راهی آنجا شدند و بعد از چند ساعت جست‌وجو ابتدا پیکر بی‌جان یک کوهنورد کشف شد و شواهد نشان می‌داد که فرد دیگری نیز زیر بهمن گرفتار شده که ساعتی بعد با پیداکردن او در میان برف‌ها معلوم شد که وی نیز جان خود را از دست داده است. محل دیگری که سقوط بهمن در آنجا حادثه‌ساز شد، دارآباد بود.
حسین‌درخشان، مدیر مرکز عملیات امداد و نجات هلال‌احمر به همشهری گفت:‌ در دارآباد نیز شاهد بارش برف و کولاک بودیم و احتمال گرفتارشدن چند نفر وجود داشت که جست‌وجوها توسط تیم‌های واکنش سریع آغاز و مشخص شد که یک مرد بر اثر سقوط بهمن مدفون شده که جست‌وجو برای یافتن او ادامه دارد. به‌گفته درخشان، در ارتفاعات آهار در شمال شرق تهران همنوردان یک کوهنورد در تماس با هلال‌احمر از گرفتارشدن دوستشان زیر بهمن خبر دادند. او ادامه داد: این مرد یک پزشک بود که به‌دنبال سقوط بهمن زیر برف مدفون شده بود. درخشان گفت: بلافاصله گروهی از همکارانم راهی آنجا شدند اما به دلیل تاریکی هوا جست‌وجوها در روز گذشته متوقف شد و امروز تلاش برای یافتن او ادامه خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید