• چهار شنبه 26 خرداد 1400
  • الأرْبِعَاء 6 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 16

دفاع از رأی

شمار زیادی از چهره‌های سیاسی و مسئولان ارشد نظام مردم را به مشارکت در انتخابات روز جمعه دعوت کردند
2روز تا سیزدهمین انتخابات ریاست‌‌جمهوری زمان مانده است؛ انتخاباتی که بیش از 12‌دوره قبل مسئله مشارکت در آن مطرح شده و تضارب آرا در آن زمینه بسیار زیاد بوده است.

ایران بن‌بست نمی‌شناسد

تیم‌ملی ایران با برتری مقابل عراق به تمام حرف و حدیث‌ها پایان داد و در گروهC رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی2022 به مقام اول رسید.

هنرمندان، حاکمیت و شهری که متعلق به آینده است

نسبت میان هنرمندان و حاکمیت رابطه‌ای پرنشیب و فراز بوده است. گاهی حاکمیت اقبال بیشتری به هنرمندان داشته است و گاهی کمتر.

شهر و حکمروایی شهری

زیست‌پذیری و امکان حرکت و جابه‌جایی در شهرها چالش‌های بزرگ زندگی شهری در ایران هستند.

تولد رسمی استارت‌آپ‌های نفتی

ماجراهای تشکیل و نحوه اداره شرکت نفتی پتروپارس، ازجمله جنجال‌های اواخر دهه70 و اوایل دهه80 بود؛ تا جایی که وزیر نفت وقت، تحت فشار «جدی» قرار گرفت.

کارنامه 4 سال مدیریت شهر زیرزمینی تهران

همین روزها چهل‌و‌پنجمین‌ماه مدیریت متروی تهران تکمیل می‌شود. حالا پس از 7600روز از افتتاح متروی پایتخت می‌توان این شهر زیرزمینی را در ابعادی متناسب با ابرشهر بزرگ خاورمیانه تماشا کرد.

تاریخ تولد ابربدهکاران بانکی

​​​​​​​11نفر و 95هزار میلیارد تومان. این بخشی از کوه یخ مطالبات معوق شبکه بانکی است که تنها نوک آن در مناظره سوم نامزدهای ریاست‌جمهوری سیزدهم نمایان شد.
لوریس چکناواریان، آهنگساز تغییرات تهران در این دوره را سازنده می‌داند

نقش فرهنگ بر چهره شهر

در بیشتر جوامع پیشرفته، هویت هر شهر با بناهای فرهنگی به یادگار مانده از پیشینیان گره خورده است و از این عناصر می‌توان به‌عنوان معرف سبک زندگی‌، فرهنگ و حتی خصوصیات و عادت‌های اجتماعی ساکنان آن شهر یاد کرد.

بازسازی صحنه جنایتِ خرمدین‌ها