• یکشنبه 7 دی 1399
  • الأحَد 12 جمادی الاول 1442
  • 2020 Dec 27

امتحانات‌مدارس، سردرگمی‌جمعی

به‌رغم مصوبه ستاد ملی کرونا، مدارس غیردولتی در شهرهای نارنجی امتحانات را حضوری برگزار می‌کنند
امتحانات ترم اول دانش‌آموزان بالاخره آغاز شد، اما با چاشنی چنددستگی که علت آن صدور بخشنامه‌های مبهم و سپس صحبت‌های نامفهوم و بعضا متناقض مدیران وزارتی و استانی آموزش و پرورش در این‌باره است؛ اظهارنظرهایی که ادامه دارد و آن سوی میدان دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس را سردرگم کرده است؛ مشابه اتفاقی که برای برگزاری امتحانات خرداد 99، کنکور سراسری دانشگاه‌ها و سپس بازگشایی مدارس در دوران کرونا افتاد و استرس زیادی را به جامعه مخاطب خود وارد کرد.
سقوط بهمن و کولاک در آهار، دارآباد و کلکچال، جان 9کوهنورد را گرفت و از سرنوشت 2 نفر هنوز خبری نیست

جستجوی گمشدگان در سرمای منفی 20

26ساعت عملیات تیم‌های کوهستان هلال‌احمر برای یافتن حادثه‌دیدگان کولاک و بهمن در ارتفاعات تهران به کشف پیکر بی‌جان 9نفر منجر شد و عملیات جست‌وجو برای یافتن 2 مفقودی همچنان ادامه دارد.

فرصت مشارکت را از خود گرفته‌ایم

ایران و کره‌شمالی تنها کشورهای باقی‌مانده در لیست سیاه FATF هستند. لیستی که مراوده با ایران را روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند و آسیب‌های مختلفی به اقتصاد ایران می‌زند.

قدرت تصمیم‌گیری مدرسه

«سند تحول بنیادین» تکیه‌کلام و محل رجوع بسیاری از گفتارهای مسئولان است.

برنامه‌ای برای تحول عدلیه

سند تحول قضایی قوه قضاییه از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضایی ابلاغ شد؛ برنامه و سند تحول قضایی، قبل از تصدی ریاست قوه قضاییه توسط رئیسی، از سوی او برای مقام معظم رهبری ارسال شده بود که با موافقت و استقبال ایشان مواجه شد و آن را مفید دانستند و نکاتی را برای اجرای آن توصیه کردند.

زائر ونیزی

شمار ایران‌شناسان و استادان برجسته زبان فارسی در اقصی‌نقاط جهان آن‌قدر اندک است که درگذشت هر کدامشان ضایعه‌ای است جبران‌ناپذیر و به‌دلیل گسست‌هایی که همواره زبان فارسی و فرهنگ ایرانی بدان دچار بوده، فقدان هر کدام از ایشان راهی را که آنها اغلب به شکل شخصی برای معرفی زبان فارسی و فرهنگ ایرانی گشوده‌اند، خواهد بست؛ خاصه اگر این اتفاق در کشورهایی بیفتد که زبان فارسی غرابت بیشتری دارد.

ریل‌گذاری برای توسعه مدیریت زنان در شهر

ایران در آستانه مهار پیک سوم کرونا