• یکشنبه 13 مهر 1399
  • الأحَد 16 صفر 1442
  • 2020 Oct 04

محدودیت‌های حداقلی در پایتخت قرمز

صحبت پیک سوم کرونا دیگر موضوعیت ندارد. افزایش مستمر تعداد مبتلایان شناسایی شده و فوت افراد مبتلا به کرونا کشور را در وضعیت سختی از نظر شیوع بیماری قرار داده است.
گفت‌وگو با سفیر اتریش درباره حضورش در ایران و زندگی در پایتخت

تهران به‌روایت آقای‌سفیر

از عمر روابط دیپلماتیک میان ایران و اتریش، بیش از 160سال می‌گذرد؛ روابطی که خود اتریشی‌ها آن‌ را «مسیر دوستی 160ساله» نامیده‌اند.

تهران به مثابه یک فرصت نه تهدید

از 235سال قبل که تهران عملا به‌عنوان مرکز حکومت قاجار تعیین شد، در مقیاس شهرهای کهن جهان، زمان زیادی سپری نشده است، به‌خصوص که 113سال قبل، در سال 1286هجری شمسی، تهران رسما به‌عنوان دارالخلافه توسط مجلس مشروطه تعیین شده است و شاید بتوان بخش عمده توسعه تهران را مربوط به نیم قرن اخیر، یعنی از اواخر دهه 40 و با افزایش درآمد نفتی کشور دانست.

تفنگ محیط‌بان، جان خودش را گرفت

با پیداشدن جسد محیط‌بان 48ساله در ساختمان اداری پارک ملی بمو، تحقیقات برای کشف راز مرگ او آغاز شده است. این مرد با گلوله‌ای که از سلاح خودش شلیک و به چانه‌اش اصابت کرده، جانش را از دست داده و این حادثه زمانی رخ داده که هیچ‌کس جز او در ساختمان حضور نداشته است.

گره حمل‌ونقل تهران به دست دولت باز می‌شود

شیوع بیماری کووید-19 و تعطیلی و محدودیت‌های گاه‌وبی‌گاه پایتخت به جای کاهش ترددها سبب افزایش ترددها شده است.

مردانی که سند گرفتند

کتاب ارزشمند «مالک و زارع در ایران» نوشته «ا. ک. س. لمتون» پژوهشگر و سیاستمدار انگلیسی، کامل‌ترین کتاب درباره مناسبات زمین‌داری زراعی در ایران است.

به این شادی احتیاج داشتیم

جدال پرسپولیس و النصر عربستان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا کاملا تحت‌تأثیر محرومیت عیسی آل‌کثیر بود که ساعاتی قبل از بازی با حکم کمیته انضباطی AFC محروم شد.

موج گسترده تورم از کجا آمد

جهش 3 تا 11 برابری قیمت لوازم خانگی

رقابت علمی ایران با آمریکا در تولید واکسن آنفلوآنزا

نبض قیمت‌ها در سفره ایرانی‌ها