• سه شنبه 7 مرداد 1399
  • الثُّلاثَاء 7 ذی الحجه 1441
  • 2020 Jul 28

جغرافیای بیکاری در 31 استان ایران

در بهار امسال استان لرستان با نرخ بیکاری 21 درصدی و استان خراسان جنوبی با نرخ بیکاری 4درصد رکوردداران شاخص بیکاری در کشور بوده‌اند
فصل بهار امسال کاملاً تحت تأثیر شیوع کرونا قرار داشت و مستقیماً با ریزش 1.5 میلیون نفری شاغلان مواجه بود.
پیامدهای کاهش تعداد مدارس دولتی در 2دهه اخیر همزمان با کرونا گریبان خانواده‌ها را گرفت

ظرفیت تکمیل است

یک ماه است غزل و مادرش صبح دوشنبه و چهارشنبه می‌روند روبه‌روی مدرسه ولیعصر در خیابان شیوای منطقه14 تهران. آنها منتظرند تا مدیر مدرسه از راه برسد و با گردن کج و صدایی شبیه به التماس، دنبالش راه بیفتند.

لرزش کسب‌وکارها در برابر کرونا

تازه‌ترین نتیجه پایش محیط کسب‌وکار از سوی اتاق ایران نشان می‌دهد که شاخص ملی محیط کسب‌وکار در دوره سلطه کرونا بر اقتصاد ایران اندکی بهبود پیدا کرده، اما نکته نگران‌کننده، لرزان بودن چشم‌انداز ناشی از ثبات در محیط کسب‌وکار در ایران است؛ چرا که رنگ محیط کسب‌وکار در اکثر قریب به اتفاق استان‌ها به قهوه‌ای تیره متمایل شده و به‌نظر می‌رسد شاخص معدود استان‌های زرد ‌رنگ هم با درنظر گرفتن مولفه‌های اثرگذار بر کسب‌وکارها با نوسان شدید مواجه شوند.

مهارت‌آموزی لذتبخش

هنگام بروز تهدیدها و پیش‌آمدن سختی‌ها، معمولاً ۲ نوع واکنش به ذهن می‌رسد؛ دسته‌ای خود را ناتوان می‌بینند و به سرعت تسلیم واقعیت‌ها می‌شوند و دسته دیگر فقط به ایستادن و مبارزه با تهدید و مشکل می‌اندیشند.

وقف قله دماوند ممکن نیست

آیا امکان وقف منابع طبیعی و انفال وجود دارد؟ پاسخ به این سؤال 3جنبه دارد. جنبه نخست پرسش به این سؤال عرفی است. دوم، جنبه قانونی پاسخ به این سؤال است و سوم جنبه شرعی موضوع وقف در منابع طبیعی و انفال است.

به من می‌گفتند علی دایی!

قرار شد از سختی‌ها حرف نزنیم. گفتیم همه، سختی‌ها را می‌دانند.

مترو با مشارکت نفس تازه کرد

1500میلیارد تومان اوراق مشارکت گره بزرگی را از سر راه مشکلات توسعه و تکمیل ایستگاه‌های مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران باز کرده است.

مربی باید مادر خوبی باشد

مرضیه جعفری را چند نفر می‌شناسند؟ چند نفر نام او را شنیده‌اند؟ بعید است در همین فوتبالی که رزومه و شجره‌نامه بازیکنان مرد دسته2 و دسته3 را خیلی‌ها حفظ هستند، در همین فوتبالی که مربیان را با جام‌ها و قهرمانی‌هایشان به یاد می‌آورند، کسی بداند جعفری در کدام تیم مربیگری می‌کند و چند قهرمانی با این تیم دارد.

گشایش در پرونده‌ آق‌مشهد

عزاداری آنلاین محرم

مدرسه‌ای برای یک فصل