18
سه شنبه 7 مرداد 1399
شماره 7999
درنگ
23023622
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مدرسه‌ تابستانی زندگی

یادداشت
به محض شیوع کرونا در کشور، شرایط و سبک زندگی همه‌ ما همچون دیگر مردم جهان، تغییراتی اساسی کرد؛ تغییراتی که هنوز بخشی از کوه یخ آن را می‌بینیم و بخش اصلی، زیر آب است.
ویژه
دوران کودکی ما مملو از خاطرات شیرینی است که تلویزیون نقش پررنگی در شکل‌گیری آن داشته است.
طرحی که اداره‌کل آموزش شهروندی شهرداری تهران اجرا کرده است، یک خلأ بزرگ را پر می‌کند.
تبِ موج دوم بیماری کرونا، فصل شادی و بازی را بی‌جان کرده! کوچه‌ها، پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و... خلوت‌ترین تابستان را به‌خود می‌بینند و کودکان و نوجوانان به در خانه ماندن، تشویق و اجبار می‌شوند! چرا که در موج سهمگین جدید هشدار داده می‌شود که آنها نیز به اندازه بزرگسالان در معرض خطرند. یک‌جا نشستن و بندشدن، آن هم برای سن و سال کودکی و نوجوانی، کار و تجویز راحتی نیست؛ یا باید گذاشت چشم بچه‌ها پای تلویزیون و گوشی، قرمز و خشک شود یا برنامه‌‌ای چید که در عین اینکه حوصله‌سربر نباشد، پای آنها را بند خانه کند.
مازیار میری که تدریس فیلمسازی آسان را  در دومین هفته از مدرسه تابستانی برعهده دارد معتقد است که با وجود شرایط جدید ناشی از بیماری کرونا باید اینگونه آموزش‌ها را جدی‌تر گرفت.
ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که کودکان و نوجوانان اطرافمان مدام تبلت و گوشی به‌دست در حال آموزش‌های آنلاین هستند.

مدرسه‌ای برای یک فصل

نگاهی به طرح تابستانی شهرداری تهران برای آموزش و سرگرمی کودکان و نوجوانان در دوران کرونا
اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان هر سال ذهن خانواده‌ها و مسئولان نهادهای مختلف را به‌خود مشغول می‌کند؛ هرچند امسال با فراگیرشدن ویروس کووید-19یا همان کرونا پدر و مادرها بیش از گذشته با فرزندان خود به مشکل برخورده‌اند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
مدارس تابستانه تهران برای دانش‌آموزان را می‌توان از ابعاد مختلفی مورد‌بررسی قرار‌داد.
فضای ساخت انیمیشن را فقط از طریق دیدن ویدئوهای آموزشی و اینترنتی نمی‌توان درک کرد بلکه به‌طور کلی باید آن را در قالب کلاس‌های کارگاهی یا حضور در دانشگاه و شکل‌گیری حلقه‌های فکری چند نفره در کلاس دید.
طرح‌هایی مانند مدرسه تابستانی تهران بسیار مهم هستند اما زیرساخت آن نیز باید وجود داشته باشد.