• یکشنبه 18 خرداد 1399
  • الأحَد 15 شوال 1441
  • 2020 Jun 07

رسیدگی منصفانه به جرائم سیاسی

دادسرا‌ها و دادگاه‌ها موظفند در اتهامات و جرائم سیاسی حقوق متهم مندرج در ماده۶ قانون جرم سیاسی را رعایت کنند - پوشاندن لباس زندان در طول دوران بازداشت و حبس برای زندانیان سیاسی ممنوع است
رئیس قوه قضاییه روز گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که می‌توان آن را گامی در راستای اجرای قانون جرم سیاسی تلقی کرد؛ قانونی که 4سال پس از تصویب آن، عملا اجرا نشده است.

بوستان ارتش در 06 جوانه زد

پادگان‌ها در ابتدا خارج از شهر ‌ساخته شدند اما شهر‌ آنقدر بزرگ شد و خانه‌ها آنقدر زیاد شدند که دور تا دور دیوار‌های پادگان‌ها را پر کردند.

در ضرورت اجرای همه قوانین قضایی

آقای رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای که اخیرا تحت عنوان «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرائم سیاسی» ابلاغ شده است، مفاد قانون جرم سیاسی و قانون آیین دادرسی کیفری را به‌طور خلاصه یادآوری و تکرار کرده است.

صورت سرخ مترو!

اگر بگوییم مترو در دوره کنونی مدیریت شهری، با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است، حرف عجیبی نزده‌ایم.

کرونا و نیاز به چندجانبه‌نگری

کووید-19که شروع آن را شهر ووهان استان هوبئی کشور چین اعلام کرده‌اند با قابلیت بالای انتقال،  در مدت کوتاهی توانست به یک بیماری همه‌گیر جهانی تبدیل شود.

ابتلای خانوادگی به کرونا در تهران

آمار کل کشوری ابتلا به کرونا دیروز روند کاهشی داشت اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد میزان مراجعه مبتلایان در 2بیمارستان اصلی پذیرش و درمان بیماران کرونا در تهران در روزهای اخیر افزایش یافته است.

گرما و آتش عمدی بلای جان بوستا‌ن‌ها

در بحبوحه کنترل بحران بیماری کرونا در تهران، آتش‌سوزی در برخی بوستان‌های پایتخت، نگرانی‌های بسیاری به‌وجود آورده است.

بخت بازار خودرو با بخت‌آزمایی باز می‌شود؟

نخستین قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده یکی از خودروسازان دیروز برگزار شد و از امروز نیز طرح پیش‌فروش خودرو توسط 2 خودروساز بزرگ کشور آغاز می‌شود؛ اما همچنان این سؤال بی‌پاسخ‌ مانده است که با این تدابیر بازار خودرو به تعادل می‌رسد یا دوباره افزایش تقاضا باعث خیز قیمت‌ها خواهد شد؟