• دو شنبه 11 آذر 1398
  • الإثْنَيْن 4 ربیع الثانی 1441
  • 2019 Dec 02

تغییر مسیر پس‌اندازها

آمارها از کاهش حجم سپرده‌های بلندمدت بانکی و افزایش سپرده‌های کوتاه‌مدت حکایت دارد
ترکیب سپرده‌های بانکی در بانک‌های منتخب کشور که هر‌ماه روی سامانه جامع اطلاع رسانی ناشرانکدال قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد؛ هرچند مانده سپرده‌های بانک‌ها در پایان آبان‌ماه امسال نسبت به‌مدت مشابه پارسال به میزان نرخ رشد نقدینگی رشد کرده، اما از حجم سپرده‌های بلندمدت کاسته و به سپرده‌های کوتاه‌مدت افزوده شده است.

مأموریت برای دلجویی

حمایت مدیریت شهری از آسیب‌دیدگان اعتراضات آبان‌ماه در تهران و قرائت گزارش کمیته ویژه بررسی حذف نام شهدا از معابر پایتخت توسط سخنگوی شورا در روزی که فرمانده سپاه محمدرسول‌اللهص تهران میهمان شورا بود، 2 دستور جلسه مهم دیروز پارلمان شهری پایتخت بود.

آلودگی هوا و ضرورت پذیرش همگانی تغییر ریل‌گذاری

در دوره جدید مدیریتی شهرداری تهران، همواره بر این نکته تأکید شده است که ادامه اداره شهر با مکانیزم‌های سابق امکان‌پذیر نیست.

مسئله، بی‌اعتمادی است

تحلیل اعتراضات هفته آخر آبان‌ماه کشور نیاز به بررسی جنبه‌های مختلف آن دارد و اگر یک مولفه تأثیرگذار دیده شود و سایر آنها نادیده گرفته شود، نتیجه ناقص یا غلط و قطعا درست نخواهد بود.

ملازمه حکمرانی مالیاتی و پاسخگویی

اگر مالیات را یک هزینه اجتماعی بدانیم که شهروندان مؤدیان مالیاتی پرداخت می‌کنند تا دولت بتواند وظایف مندرج در قانون اساسی میثاق بودجه‌ای ملت اعم از برقراری رفاه اجتماعی، آموزش رایگان، سلامت عمومی، امنیت اجتماعی و حراست از مرزها را انجام دهد، وفق حقوق مالیاتی این حق هم برای پرداخت‌کنندگان مالیات محفوظ است تا از دولت سؤال کنند که منابع مالیاتی کجا و چقدر خرج شده است؟

وضعیت متناقض

​​​​​​​25آبان تا اول آذرماه 98، هفته‌ای پراز تلاطم و احساس‌های متفاوت برای ایران بود؛ هفته‌ای که با افزایش ناگهانی قیمت بنزین شروع شد، بعد با اعتراض‌های آرام خیابانی ادامه یافت و سپس در فاصله‌ای بسیار کوتاه انگار که انفجاری در کشور رخ داده باشد در گوشه، گوشه شهرهای مختلف روند اعتراضات تغییر کرد و فضای امنیتی سختی حاکم شد.

از حاشیه چه می‌دانیم؟

وقتی درباره حاشیه‌نشینی در اطراف تهران صحبت می‌شود دقیقا درباره چه چیزی بحث می‌شود؟ پاسخ به این سؤال که به‌نظر می‌رسد کارشناسان اجتماعی، شهری، اقتصادی، سیاسی و... باید هر کدام از زاویه خود درباره آن صحبت کنند به آینده پایتخت به‌شدت گره خورده است و حتی می‌توان گفت به آینده کشور.

بازدید رایگان معلولان از برج میلاد

روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد که همزمان با روز جهانی معلولان، بازدید از این برج برای این گروه از اقشار جامعه در روز 12آذر‌ماه رایگان است.

اعتراض زیر پوست شهر

رنگ‌گنبد مسجد شیخ‌لطف‌الله پرید